تحلیل روز/

حقایقی از جبهه‌های جنوبی سوریه؛ تشکیل پایگاه های جاسوسی صهیونیستی در قالب موسسات بشردوستانه

حقایقی از جبهه‌های جنوبی سوریه؛ تشکیل پایگاه های جاسوسی صهیونیستی در قالب موسسات بشردوستانه
جمعه 22 تير 1397 - 23:05

ارتش سوریه به پیشروی های خود د جبهه های جنوبی ادامه می دهد و توانسته است تروریست ها داعش در غرب درعا را محاصره کند و همچنین مرکز درعا را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کند.

العالم سوریه

توطئه آمریکا، اسراییل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حمایت از تروریست ها با شکست مواجه شد و خطوط تدارکاتی آنان که تا اردن و رژیم صهیونیستی کشیده شده بود بسته شده است.

رژیم صهیونیست در سالهای اخیر با حمایت بی دریغ خود از گروههای مسلح در جنوب سوریه به آنها در ساخت مدرسه، ارسال دارو و تبلیغات کمک کرد و حتی ارتشی از مزدوران آنها را تجهیز کرد با این هدف که بدین وسیله به دشمنی مردم با رژیم صهیونیستی پایان دهد. 

این اقدامات را با موسسات به اصطلاح انسان دوستانه انجام داد مانند سازمان صهیونیستی با عنوان «عمالیا» که با موسسه امدادرسانی «رحمه» به ریاست شیخ شادی ظاظا همکاری نمود.  

سازمان «رحمه» دارای مجوز رسمی از آمریکا در سال 2014 است، سازمان صهیونیستی «عمالیا» نیز توسط «موتی کوهانا» و «یوفال رابین» پسر «اسحاق رابین» نخست وزیر مقتول رژیم صهیونیستی اداره می شود. 

از معارضین سوری که به این سازمان پیوستند «ناهد طلاس» و «کمال اللبوانی» هستند.

این سازمان با همکاری سازمان اطلاعات اسراییل(موساد) شوراهای محلی درعا و قنیطره بدون هیچ مانعی فعالیت می نمود.    

سازمان «تمکین» تحت حمایت اسراییل است که با سرعت طرح آمریکایی-اسراییلی را در منطقه اجرایی نمود، مقر خود را اوایل 2014 در روستای الشجره در غرب درعا افتتاح نمود.

پس از آن سازمان آمریکایی «وتد» آمد که فعالیتش غذایی است و رییس آن در ریف درعا و قنیطره ابراهیم الجاعونی رییس شورای روستای الشجره در غرب درعاست و معاونان وی «حسین الحسین»، «یوسف العید» و «حمزه العید» هستند.

سپس سازمان پزشکان بدون مرز آمریکا برای مداوای افراد مسلح آمد و مدیریت دفتر آن در قنیطره و درعا به عبدو یونس الجاعونی از روستای الشجره در درعا سپرده شد.

پس از آن سازمان سعودی روان با همکاری سازمان اطلاعات امان اسراییلی اقدام به فعالیت نمود که ابراهیم الصفوری از روستای الشجره رییس آن شد.    

سازمان «آدم میدکس» برای حمایت از مجروحین تروریست که مقر آن در قنیطره و روستاهای غرب آن است و مدیر آن نضال الصفوری است.

سازمانها و موسسات وابسته به بنیاد انسان دوستانه اورینت کهمدیر آن دکتر عمار مارتینی است که با شادی مارتینی مسئول امداد سازمان ائتلاف ادیان برای سوریه و سازمان جاسوسی اسراییل همکاری دارد و مدیر این موسسه، غسان عبود صاحب شبکه تلویزیونی اورینت است.  

غسان سال 2016 با مسئولین اسراییلی در مادرید درباره استفاده از شبکه اورینت برای ترویج برنامه حسن همجواری با اسراییل توافق کرد.

پس از آن مندی الصفدی و سازمان جاسوسی امان اسراییلی مسئول جذب زنان جاسوس برای فعالیت در سوریه خصوصا در درعا و قنیطره از میان آوارگان اردوگاه الزعتری در شمال اردن شدند که با همکاری موسسه مایکرو فاند فور وومن انجام شد که مقر آن در نیویورک می باشد و یک موسسه خصوصی غیر انتفاعی است که پروژه های ایجاد اشتغال زنان را اجرا می نماید.

ناهد طلاس که یکی از سهامداران بیمارستان هاداسا در قدس اشغالی است با شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود.

کمال اللبوانی دو بار به رژیم صهیونیستی سفر کرد و در کنست اسراییل نیز سخنرانی نمود.

عبد الجلیل السعید از اعضای جریان معارض الغد که پس از کسب اقامت سوئد لباس روحانیتش را دور انداخت.

وی وقتی به رژیم صهیونیستی رفت از مجروحان گروههای تروریستی در بیمارستان های صهیونیستی، دیدن کرد.

عبد الجلیل حتی با رنده قسیس از معارضین معروف همکاری دارد و با افسران اسراییلی مجری برنامه حسن همجواری با اسراییل که عمالیا آن را هدایت می نماید ، دیدار نموده است، قسیس  چند بار با پرز، در پاریس دیدار نموده بود.  

پربیننده ترین خبرها