دیدار «هادی العامری» و «عمار الحکیم» در بغداد

دیدار «هادی العامری» و «عمار الحکیم» در بغداد
شنبه 23 تير 1397 - 00:31

رهبران ائتلاف‌های انتخباتی «الفتح» و «الحکمت» عراق در بغداد دیدار کردند و در مورد تشکیل دولت آتی به بحث و تبادل آرا پرداختند.

العالم-عراق

«عمار الحکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق جمعه با «هادی العامری»، رئیس ائتلاف انتخاباتی «الفتح» این کشور در بغداد دیدار کرد.

سید عمار حکیم در این دیدار از دولت عراق خواست تا در اجرای خواسته‌های قانونی تظاهرکنندگان در استان بصره و چند استان دیگر که خواهان بهبود وضعیت خدمات رسانی و اشتغال زایی و از بین بردن فساد هستند، تسریع بخشد.

وی بر ایستادگی خود در کنار تظاهرکنندگان و همبستگی اش با خواسته‌های آنها تاکید و خاطرنشان کرد: تظاهرات‌هایی که استانهای عراق شاهد آنها هستند، باعث می شود که تشکیل دولت خدمت‌رسان در رأس اولویت‌ها قرار بگیرد و گروه‌های سیاسی نیز مسئولیت تسریع در تشکیل دولت را عهده‌دار شوند.

اهالی شهر بصر از روز یکشنبه این هفته در اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات رسانی و عدم اشتغال در استان بصره دست به تظاهرات گسترده زده و دامنه این تظاهرات به شهرهای دیگر نیز کشیده شده است.

به گزارش وب‌سایت جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم همچنین خواهان ادامه گفتگوها برای دستیابی به ائتلاف‌های مطلوب و ارجحیت دادن به منافع عمومی بر منافع شخصی شد.

در این دیدار همچنین تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها