یک فروند «مرکاوا» هدیه نتانیاهو به پادشاه اردن

یک فروند «مرکاوا» هدیه نتانیاهو به پادشاه اردن
شنبه 23 تير 1397 - 09:42

رژیم صهیونیستی یک فروند تانک «مرکاوا» را به ارتش اردن اهدا کرده است ولی این تانک، که گفته می‌شود از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای این رژیم است، در موزه نظامی اردن نگهداری خواهد شد.

العالم _ اردن

منابع ارشد در تل‌آویو اعلام کردند که اسرائیل اخیرا یک تانک «مرکاوا» به اردن اهدا کرده است؛ اقدامی که نشان از روابط روبه رشد طرفیت در زمینه‌های نظامی و دیپلماتیک است.

روزنامه عبری‌زبان «جروزالم‌پست» به نقل از منابع مذکور، تصریح کرد تانک مرکاوا یکی از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای نظامی اسرائیل محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته از طریق مرزهای میان «اسرائیل» و اردن و از طریق یک کامیون انتقال داده شد.

به نوشته این روزنامه، تانک اهدایی اسرائیل به اردن قرار است در موزه نظامی اردن «رویال تانک» به نمایش گذاشته شود. این موزه در سال 2007 توسط «عبدالله دوم» پادشاه اردن به منظور نگهداری از تانک‌ها و خودروهای زرهی مورد استفاده نیروهای مسلح اردن، تاسیس شد. همچنین در این موزه تانک‌های مهم دیگری مانند مرکاوا به نمایش گذاشته می‌شود.

منابع سیاسی در تل‌آویو متذکر شدند که تصمیم انتقال این تانک به اردن توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل اتخاذ شده است و قرار شد که کشورهایی مانند اردن، که روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارند به یکی از پیشرفته‌ترین و محرمانه‌ترین تسلیحات ساخت این رژیم مجهز شوند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها