جدیدترین اخبار از تظاهرات در عراق؛

پایبندی معترضان عراقی به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز/ اغاز فعالیت دوباره فرودگاه نجف

پایبندی معترضان عراقی به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز/ اغاز فعالیت دوباره فرودگاه نجف
شنبه 23 تير 1397 - 13:14

معترضان عراقی اعلام کردند که تظاهرات خود را مسالمت آمیز برگزار خواهند کرد.

العالم - عراق

تظاهرات کنندگان وارد ساختمان هتل شیراتون در مرکز شهر بصره در جنوب عراق شدند هتلی که حیدر العبادی نخست وزیر این کشور در سفرش به استان بصره در آن اقامت کرده است.

تظاهرات کنندگان از دیدگاه مرجعیت دینی تقدیر و تشکر کردند .

مرجعیت دینی عراق از خواسته های بحق تظاهرات کنندگان حمایت کرده است و خواستار تظاهرات مسالمت آمیز و رعایت قانون و مقررات شده است.

تظاهرات مردمی در شهر بصره برای هفتمین روز پیاپی در اعتراض به کاهش سطح خدمات عمومی و افزایش میانگین بیکاری همچنان ادامه یافت.

تظاهرات کنندگان از حیدر العبادی که به استان بصره سفر کرده است، می خواهند که راهکاری برای بحران های این استان بیابد و خواسته های بحق آنها را برآورده کند.

تظاهرات کنندگان همچنین اعلام کردند که به رهنمودهای مرجعیت دینی درباره برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات پایبند خواهند بود.

مناطقی در استان بصره از چند روز پیش صحنه تظاهرات مردمی برای حل بحران های آب ، برق و بیکاری است.

خبر دیگر اینکه فرودگاه بین المللی نجف اشرف در جنوب بغداد پایتخت عراق از روز شنبه فعالیت خود را پس از خروج تظاهرات کنندگان از این فرودگاه بار دیگر آغاز کرد.

درپی آغاز تظاهرات مردمی در استان بصره، صدها نفر نیز در استان نجف اشرف وارد فرودگاه بین المللی این استان شدند و مانع پرواز هواپیماها شدند.

حیدر العبادی در سفر به استان بصره با محمد عبدالامیر الحلفی مدیر کل شرکت برق جنوب دیدار کرد.  

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در دیدار العبادی با مسئولان استان بصره "تصمیماتی" برای بهبود اوضاع این استان گرفته شد.

شهرهای کربلای معلی، ناصریه و العماره نیز روز جمعه صحنۀ تظاهرات مردمی در اعتراض به کاهش سطح خدمات عمومی خصوصاً قطعی برق بود.

میانگین بیکاری در عراق 10.8 درصد است. افراد زیر 24 سال حدود 60 درصد جمعیت عراق را تشکیل ی دهند و میانگین بیکاری در میان جوانان این کشور 2 برابر گروه های سنی دیگر است.

پربیننده ترین خبرها