نماینده ولی فقیه در سپاه:

جایی برای ایران امن نباشد، برای دشمن هم امن نخواهد بود/ تا وقتی دولت سوریه بخواهد، در این کشور می‌مانیم

جایی برای ایران امن نباشد، برای دشمن هم امن نخواهد بود/ تا وقتی دولت سوریه بخواهد، در این کشور می‌مانیم
شنبه 23 تير 1397 - 16:06

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: امروز به لحاظ اطلاعاتی و تجهیزاتی قدرت دفاع از انقلاب را داریم که یکی از این عرصه‌ها هم تنگه هرمز است. مگر می‌شود جایی برای ایران امن نباشد و برای دشمنان امن بماند.

العالم - ایران / سیاسی

 حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه 23 تیر) در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: این شان مطالبه‌گری را هرگز از دست ندهید چرا که هویت خبرنگاری به همین است که با قدرت و صراحت مطالبه‌گر وظایف مسئولان باشد.

وی افزود: در تاریخ اسلامی برای اولین بار است که  عمر یک حکومت دینی به چهار دهه می رسد. در این چهل سال انقلاب اسلامی به رغم تمام فتنه ها و تلاش جبهه استکبار هیچ‌گاه توقف نداشته و امروز جبهه استکبار اعتراف دارد که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی او را رقم زده است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: انقلاب چون  زنده است و در حال حرکت است دشمن دارد. چون انقلاب اسلامی دشمن دارد،  در برابر این دشمنی‌ها حافظ و نگهبان می خواهد. انقلاب باید حافظانی شجاع و با بصیرت داشته باشد تا بتواند در هر صحنه‌ای دست دشمن را بخواند و در مقابل او بهترین راهکار را در نظر بگیرد. 

حاجی صادقی رمز ماندگاری انقلاب را پیوند رهبری ‌با  مردم دانست  و خاطرنشان کرد: تلقی دشمن این است که امت بی‌ولایت برای استکبار خطری ندارد. از سوی دیگر امام بی‌امت هم اقتدار ندارد اما امت متصل به ولایت شکست ندارد. چهل ساله شدن انقلاب به خاطر همین پیوند است؛ لذا امروز تمام تلاش دشمن این است که این اتحاد را بگیرد. 

**فلسفه وجودی سپاه حفاظت و دفاع از دستاوردهای انقلاب در تمام صحنه‌هاست

وی گفت: بسیج چیزی جز امت اسلامی سازمان یافته برای سنگرنشینی انقلاب نیست. فلسفه وجودی سپاه حفاظت و دفاع از دستاوردهای انقلاب در تمام صحنه‌هاست و هرکجا خطری متوجه انقلاب شد، آنجا حاضر شود. سپاه و بسیج برای این که بتواند این ماموریت را انجام دهد نیاز به دو شرط دارد که نمایندگی ولی فقیه باید آن را آماده کند؛ ا‌ولین آن استقامت فکری است و دوم هم استقامت عملی است. برای تحقق این دو بعد مهم نمایندگی ولی بقیه در سپاه به امر امام‌خمینی(ره) شکل گرفت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: تقویت روحیه جهادی، تقویت ایمان و بصیریت از جمله موارد مورد نظر رهبر انقلاب از نماینده ولی فقیه در سپاه است که باید در ارتباط با حوزه‌های علمیه صورت گیرد. بر همین مبنا اولین همایش بسیج اساتید حوزه‌های علمیه چهار استان قم تهران مشهد و اصفهان از 26 تیر به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، درباره مواضع اخیر رئیس‌جمهور در خصوص صادرات نفت ایران و نامه سرلشکر سلیمانی در تقدیر از این مواضع گفت: هرگاه مسئولان در جهت خدمت به مردم گام بردارند ما از آنها حمایت می‌کنیم. سپاه پاسداران حامی هرکسی است که از انقلاب دفاع کند. مواضعی که اخیرا گرفته شد از آنجایی که در راستای اهداف انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب بود، از آنها دفاع شد، سپاه خود را خادم مردم و نظام می‌داند به شرطی که اقدامات مسئولان در جهت سیاست‌های کلان نظام و خدمت به مردم باشد از آنها حمایت می‌کند.

**سپاه پاسداران حامی هرکسی است که از انقلاب دفاع کند

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی سپاه به عنوان سرباز ولایت هر جایی که رهبر انقلاب فرمانی دادند به آن عمل کرده و از مسئولان نیز حمایت کردند باید بدانیم در برابر استکبار گرگ صفت تنها راهکار، ایستادگی و شهامت است. استکبار جز به بردگی و سلطه برما راضی نخواهد شد و مسئولان همگی به این امر واقف هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه در خصوص شبهاتی که در حوزه فعالیت‌های سیاسی سپاه مطرح می‌شود، گفت: سپاه بصیرت و بینش سیاسی دارد اما به جبهه‌بندی‌های سیاسی ورود پیدا نمی‌کند؛ بصیرت شرط پاسداری از انقلاب است و به این معنی است که درک درستی از توطئه‌های دشمن داشته باشیم اما جناح‌بندی و محدود شدن به جریانات سیاسی برای ما سمی کشنده است که رهبر انقلاب و حضرت امام هم ما را از آن نفی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: سیاسی بودن سپاه یعنی دفاع از جبهه انقلاب اسلامی است؛ سپاه به هیچ جریان و گروهی وابسته نیست و تنها دفاع از جبهه انقلاب اسلامی برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مواضع رسمی سپاه تنها از سوی فرمانده کل، نماینده ولی فقیه و سخنگوی سپاه بیان می‌شود، اعلام کرد: هر کدام از افرادی که با نام سپاه موارد و مواضعی را بیان می‌کنند به معنای موضع رسمی سپاه نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت گفت: امروز رژیم صهیونیستی به این جمع‌بندی رسیده که انقلاب اسلامی کاری کرده است که سنگ مبارزان فلسطینی به موشک تبدیل شده، رژیمی که تمام ارتش‌های عربی را شکست می‌داد امروز در مقابل گروه‌های کوچک شکست می‌خورد. تاثیر این مقاومت هم آن بوده که روحیه جهاد و مقاومت در دنیا احیاء شده و حتی برخی کشورهای عربی که نوکر آمریکا و اسرائیل هستند از این ناحیه احساس خطر می‌کنند. امیدواریم حاکمان کشورهای عربی بفهمند تنها راه عزت اتکا به توانمندی‌های خودشان است و اگر مقابل انقلاب اسلامی بایستند تمام دنیا در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

**مگر می‌شود جایی برای ایران امن نباشد و برای دشمنان امن بماند

حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به توان دفاعی سپاه پاسداران گفت: امروز سپاه در همه عرصه‌ها در اوج آمادگی به سر می‌برد و اگر دشمن بخواهد متعرض انقلاب اسلامی شود تمام موجودیتش به خطر می‌افتد. امروز به لحاظ اطلاعاتی و تجهیزاتی قدرت دفاع از انقلاب را داریم که یکی از این عرصه‌ها هم تنگه هرمز است. مگر می‌شود جایی برای ایران امن نباشد و برای دشمنان امن بماند. سپاه در جبهه انقلاب از کلیت انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و برایش حضور دولت‌های مختلف فرقی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه روحانیون سپاه هم در جبهه‌های مقاومت حضور دارند، اظهار داشت: ما نیز مانند فرماندهان که اقدامات مستشاری انجام می‌دهند آماده‌ایم هر آنجا که لازم باشد به آنها کمک کنیم.

** حمایت‌های جمهوری اسلامی رمز ماندگاری سوریه است

وی درباره شبهاتی مبنی بر خروج ایران از سوریه گفت: الحمدلله ارتباط‌مان با همسایگان‌مان بسیار خوب است و همین موضوع استکبار را عصبانی کرده است. سفر اخیر آقای ولایتی به روسیه هم سفر بسیار خوب و ارزنده‌ای است. حضور ما در سوریه تا زمانی است که دولت این کشور بخواهد و انقلاب اسلامی اقتضاء کند، ادامه خواهد یافت. آمریکایی‌ها که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به سوریه آمدند، صراحتا می‌گویند به خاطر منافع‌شان این کار را کردند.

وی ادامه داد: حمایت‌های جمهوری اسلامی رمز ماندگاری سوریه است. استکبار آرزویش مبنی بر احیای دوباره داعش و فتنه‌انگیزی دوباره در منطقه را به گور خواهد برد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها