سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی: پس از صلح، سفارتمان را به قدس منتقل می‌کنیم

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی: پس از صلح، سفارتمان را به قدس منتقل می‌کنیم
شنبه 23 تير 1397 - 16:34

سفیر فرانسه اعلام کرد این کشور پس از توافق صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد؛ وی همچنین خواستار تحقیق درباره تعداد بالای «کشته‌ها» در مرز غزه شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«هلن لوگال» سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی اعلام کرد زمانی که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به توافقی صلح دوجانبه که در آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شود، برسند، فرانسه سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه صهیونیستی «معاریو» ادعا کرد: اسرائیل حق دارد به فلسطینی‌ها اجازه عبور از مرزهایش را ندهد اما (این ممانعت) باید بدون کشتن آنها باشد.

خانم لوگال ادامه داد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در اعتراض‌های خونین در مرز نوار غزه با اسرائیل به شکلی مستقیم سهیم بوده است؛ باید تحقیقی بین‌المللی درباره تعداد بالای کشته‌ها در این منطقه صورت بگیرد و اسرائیل باید درباره آنچه اتفاق افتاده توضیح دهد؛ معتقدم تحقیقی که اسرائیل آن را انجام می‌دهد در تکمیل تحقیق بین‌المللی تأثیر بسیاری دارد.

وی تأکید کرد: ما می‌دانیم که اسرائیل می‌خواهد به ساکنان غزه اجازه عبور از مرز را ندهد اما می‌تواند این موضوع را بدون کشتن مردم هم انجام دهد.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده کنند تا به امروز ۱۳۹ نفر در آن به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها