مقام صهیونیست، نوار غزه را به جنگی سخت تر از سال 2014 تهدید کرد

مقام صهیونیست، نوار غزه را به جنگی سخت تر از سال 2014 تهدید کرد
شنبه 23 تير 1397 - 18:29

سخنگوی ارتش ، نوار غزه و جنبش حماس را به آغاز جنگی گسترده‌تر از جنگ 2014 تهدید کرد.

العالم - رژیم صهیونیستی

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سلسله توئیت‌هایی در صفحه خود، با بیان اینکه تظاهرات ۲۰۱۸ غزه  خطرناک‌ خواهد بود، این منطقه را به جنگی شدیدتر از جنگ سال ۲۰۱۴ تهدید کرد.

او نوشت که ادامه یافتن اقدامات حماس موجب تکرار عملیات «صخره‌ی سخت» نامی که صهیونیست‌ها بر جنگ سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه داده بودند، خواهد شد. جنگی که بیش از ۲۱۰۰ شهید و هزاران زخمی و تخریب حجم وسیعی از زیرساخت‌ها و منازل را در پی داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توئیت خود تصاویری از جنگ‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ را قرار داد و با حالت استفهامی نوشت: «۲۰۱۸؟»

پیش از این نیز سلسله راهپیمایی‌های بازگشت که هر جمعه برگذار می‌شود، واکنش همراه با عصبانیت مقامات صهیونیست را در پی داشته است.

چندی پیش «آیلد شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفته بود: وضعیت امنیتی در نوار غزه رو به تنش بیشتر است و ممکن است اسرائیل رو به نسخه جدیدی از عملیات «صخره سخت» که در سال ۲۰۱۴ علیه نوار غزه انجام شد (جنگ ۵۱ روزه) روی بیاورد.

راهپیمایی‌های بازگشت از ۳۰ مارس و همزمان با سالگرد «روز زمین» در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ تظاهرات‌کنندگان فلسطینی شرکت‌کننده بر حق بازگشت و محاصره غزه اعتراض دارند؛ تا کنون حدود 139 فلسطینی در این اقدام اعتراضی به شهادت رسیده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها