در گفتگوی تلفنی با پوتین؛

اردوغان: اگر حمله به ادلب ادامه یابد، احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه وجود دارد

اردوغان: اگر حمله به ادلب ادامه یابد، احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه وجود دارد
شنبه 23 تير 1397 - 23:24

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه در صورت ادامه حملات ارتش سوریه به مواضع گروه‌های تروریستی در ادلب هشدار داد.

العالم _ ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اگر حملات ارتش سوریه به ادلب ادامه یابد، احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه وجود دارد.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال 2017 میلادی (4 و 5 بهمن 1395) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا و ایجاد چندین منطقه کاهش تنش در سوریه انجامید و تاکنون 9 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده است.

تماس تلفنی اردوغان با پوتین در حالی صورت گرفته که با نزدیک شدن عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب، ترس و نگرانی شدیدی در میان گروهک‌های تروریستی حاکم شده است.

این در حالی است که ترکیه نیز به درخواست روسیه، حضور نظامی خود را در ادلب کاهش داده و این بدان معناست که جنگ به پایان خود نزدیک می‌شود.

به رغم سیطره گروه تروریستی جبهه النصره بر سرتاسر استان ادلب در سال 2015، دولت سوریه و نهادهای دولتی همچنان نفوذشان را در این مناطق حفظ کرده‌اند و از محبوبیت مردمی برخوردارند و جمعیت این مناطق منتظر ورود ارتش سوریه هستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها