ترزامی: ترامپ به من گفت که درباره برگزیت، از اتحادیه اروپا شکایت کنم

ترزامی: ترامپ به من گفت که درباره برگزیت، از اتحادیه اروپا شکایت کنم
يکشنبه 24 تير 1397 - 16:25

نخست‌‌وزیر بریتانیا در گفت وگو با شبکه خبری بی‌.‌ بی‌. سی گفت که رئیس‌جمهور آمریکا به او توصیه کرده که به جای مذاکره درباره برگزیت، از اتحادیه اروپا شکایت کند.

العالم _ اروپا

پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به انگلیس اعلام کرد که به «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا پیشنهادی برای حل مسایل مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) داده است، ترزا می امروز به پیشنهاد ترامپ اشاره کرد.

می امروز (یکشنبه) در جریان گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبری «بی‌. بی. سی» گفت: «او به من گفت که باید از اتحادیه اروپا شکایت کنم. مذاکره نکنم بلکه به جای آن از اتحادیه اروپا شکایت کنم. از آنها شکایت کنم.»

ترامپ در مصاحبه‌ای پیش از ورود به انگلیس از می انتقاد کرده بود. وی در این مورد به روزنامه سان گفته بود که  می به حرف او گوش نداد و توافقی که وی به دنبال آن است، چیزی نیست که مردم کشورش به آن رای داده باشند. رئیس‌جمهور آمریکا به همین حد هم بسنده نکرده و تهدید کرد که این توافق تاثیر منفی بر روابط بازرگانی بریتانیا با آمریکا خواهد داشت.

 ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک با ترزا می از توضیح درباره اینکه چه پیشنهادی به نخست‌وزیر بریتانیا داده است، خودداری کرد و فقط گفت: «من به او پیشنهادی دادم. من به آن توصیه نمی‌گویم و به نظرم از دید او چنین (کاری) بسیار وحشیانه بود. اگر آنها به توافق خوبی نرسند در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که  پیشنهادی که من مطرح کردم را اجرا کنند.»

طرحی که کابینه ترزا می‌ هفته گذشته بر سر آن با وزرایش به توافق رسیده بود مورد انتقاد برخی از حامیان سرسخت برگزیت در دولت انگلیس قرار گرفت. این افراد که قطع تمامی پیوندهای لندن با نهادهای اروپایی و بازتعریف این روابط را خواستار هستند.

از این رو «دیوید دیویس» وزیر امور «برگزیت»، معاون او «استیو بیکر» (که رئیس «وزراتخانه خروج از اتحادیه اروپا» است) و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس هفته پیش استعفا کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها