جدیدترین اخبار از تحولات میدانی سوریه/ انتقال تروریست ها از مرزهای اردن به ادلب

جدیدترین اخبار از تحولات میدانی سوریه/ انتقال تروریست ها از مرزهای اردن به ادلب
يکشنبه 24 تير 1397 - 23:09

دولت سوریه برای ادامه عملیات در درعا، اقدام به انتقال نیروهای تروریست به همراه خانواده هایشان به سوی ادلب کرد.

  العالم- سوریه

ارتش اردن تاکید کرد همه سوری های پناهنده به نزدیک مرزهای اردن به شهرهای خود در سوریه بازگشتند.

عملیات انتقال تروریست ها و خانواده های آنان به سوی ادلب مانند سایر مناطق سوریه که  این توافق در آن اجرا شد، آغاز شده و تروریست ها نیز پس از تحویل سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود  به ارتش سوریه،  از این منطقه خارج شدند.

ارتش اردن نیز در همین راستا تاکید کرد همه  95 هزار سوری منتقل شده به نزدیکی مرزهای سوریه و اردن ،پس از برقراری امنیت در این منطقه به شهرهای خود در داخل سوریه بازگشتند.

عملیات نظامی در استان القنیطره نیز نتایج مثبتی داشته و دیده بان حقوق بشر نیز به آزادسازی چندین منطقه از جمله منطقه مسحره واقع در بخش مرکزی ریف القنیطره اعتراف کرد.

این منطقه محل استقرار گروه های مسلح هم پیمان و مورد حمایت ارتش اسرائیل است ،این در حالی است که گروه تروریستی داعش در منطقه حوض الیرموک نیز مستقر است.

یک منبع  نظامی اردن نیز شمار این تروریست ها را 1500 نفر براورد  کرد و افزود انتظار می رود با توافقات یا راه کارهای نظامی داخلی سوریه خطر تروریست ها در این منطقه پایان یابد اما وی گفت آنها درصورت تهدید امنیت و ثبات اردن ، درتیررس آتش قرار دارند.

گفتنی است گذرگاه نصیب ، نور امیدی در اقتصاد اردن دمیده است .

برخی منابع اردنی نیز اعلام کردند:نزدیک به 80 منطقه اقتصادی منتظر بازشدن مرزها برای  از سرگیری فعالیت های تجاری است که تاکیدی بر ثبات سوریه دارد و تاثیرات مثبتی بر همه کشورهای منطقه می گذارد زیرا سوریه حلقه ارتباطی همه این کشورهاست.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها