با وجود اعلام آتش‌بس

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه حملات به غزه را تایید کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه حملات به غزه را تایید کرد
يکشنبه 24 تير 1397 - 23:17

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای بررسی وضعیت غزه جلسه فوق‌العاده تشکیل داد و نهایتا بدون اشاره به آتش‌بس، از ارتش این رژیم خواست به حملات به غزه ادامه دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی متشکل از وزرای ارشد کابینه اصلی این رژیم و سران ارتش، روز یکشنبه برای بررسی وضعیت غزه تشکیل جلسه داد.

 به نوشته وبگاه «دبکا فایل» پس از پایان این جلسه، به ارتش این رژیم دستور داده شده تا به هرگونه حمله موشکی، و به پرواز درآوردن بادبادک‌ها یا بادکنک‌های آتش زا در غزه واکنش نشان دهد.

این بیانیه از ارتش رژیم صهیونیستی خواسته مانند دو روز اخیر علیه غزه اقدام نظامی انجام دهند. در اطلاعیه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی  هیچ اشاره‌ای به «آتش بس » نشده است.

به دنبال درگیری‌های روز شنبه با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، دستکم ۱۷۰ فروند راکت، خمپاره و موشک به سمت شهرک‌های نزدیک منطقه در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین این رژیم تنها توانست ۳۰ راکت‌ را هدف گیرد. صهیونیست‌ها با سانسور خبرهای مربوط به تلفات عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی تنها اعلام کردند در پی برخورد راکت‌های فلسطینیان به شهرک «سدیروت»، سه نیروی آن‌ها مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در حمله‌های رژیم صهیونیستی، دو نوجوان فلسطینی شهید شده و دستکم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

دو عضو ارشد کابینه رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در واکنش به حمله‌های راکتی و موشکی نیروهای  مقاومت به شهرک‌های این رژیم، ترور رهبران ارشد حماس را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، «یووال اشتاینیتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به همراه «اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات این رژیم که از او به عنوان گزینه محتمل برای جایگزینی «بنیامین نتانیاهو» در مقام نخست‌وزیری یاد می‌شود، از احتمال توسل این رژیم به ترور رهبران فلسطینی خبر دادند.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، اشتاینیتس با اشاره به حمله‌های راکتی اخیر به شهرک‌های صهیونیستی مدعی شد که ایران و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش برای شعله‌ور کردن تنش‌ها هستند.

وی گفت تل آویو  حمله‌های راکتی، ساخت تونل‌های زیرزمینی و بادبادک‌های آتش‌زا را تحمل نمی‌کند و با  «نیروی شدید و قدرتمند» به این حمله‌ها پاسخ می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها