وزیر خارجه لبنان در دیدار با جابری انصاری:

هدف از فشارها اعمال سلطه بر ایران و لبنان است/ کشورهای منطقه باید در مقابل دشمن بایستند

هدف از فشارها اعمال سلطه بر ایران و لبنان است/ کشورهای منطقه باید در مقابل دشمن بایستند
دوشنبه 25 تير 1397 - 22:23

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با اشاره به فشارهایی که به کشورهای منطقه از جمله ایران و لبنان وارد می شود، تاکید کرد: هدف از این فشارها اعمال سلطه بر ما است.

العالم ـ لبنان

باسیل این سخنان را دوشنبه در جریان دیدار با «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی و فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران مطرح کرد.
در این جلسه که در دفتر باسیل برگزار شد و «احمد حسینی» کاردار ایران نیز حضور داشت، وزیر خارجه لبنان با اشاره به پیروزی های لبنان بر رژیم صهیونیستی در سال های 2000 و 2006 میلادی و پیروزی بر جریان تروریسم تکفیری که اسرائیل بیشترین بهره برداری را از آن داشته است، تاکید کرد: کشورهای منطقه در این شرایط باید در کنار یکدیگر و در مقابل دشمنی ها ایستادگی کنند. 
جابری انصاری نیز در این دیدار هدف اصلی از سفرش به لبنان را انتقال پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به همتای لبنانی اش عنوان کرد.
وی اظهار داشت: ایران موفقیت تلاش های مشترک خود با شرکای برجام برای حفظ این توافق چندجانبه بین المللی و بهره برداری کامل ایران از منافع آن را موفقیتی برای همه کشورهای منطقه و جهان در مقابله با سیاست یکجانبه گرایی آمریکا می داند.
جابری انصاری ضمن ارائه گزارشی از تلاش های کشورمان در چارچوب روند آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد: همزمان با موفقیت های گسترده در زمینه مبارزه با تروریسم، توجه به ابعاد سیاسی و انسانی بحران سوریه ضروری است. 
دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی اضافه کرد:ایران و شرکای روند آستانه، به همکاری های سازنده خود در مرحله فعلی برای تسهیل شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و روند بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود ادامه خواهند داد.
جابری انصاری تاکید کرد که نیروهای ایرانی در سوریه حضوری مستشاری دارند و اصل حضور و میزان این نیروها در چارچوب توافق دو کشور ایران و سوریه است.
وی ابراز امیدواری کرد که در ادامه انتخابات موفقی که در لبنان برگزار شد، با تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان با توافق طرف های مختلف این روند تکمیل شود.
دستیار ارشد وزیر خارجه ایران پیام دولت و ملت ایران به دولت و ملت لبنان را پیام دوستی، محبت و همکاری کامل عنوان کرد.
جابری انصاری پیش از این دیدار با میشل عون رئیس جمهوری و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها