ترامپ: به دستگاههای اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارم

ترامپ: به دستگاههای اطلاعاتی آمریکا اعتماد دارم
سه شنبه 26 تير 1397 - 00:50

رئیس جمهور آمریکا بعد از اظهاراتش درباره عدم شواهد و مدارک کافی از سوی دستگاههای اطلاعاتی آمریکا در زمینه مداخله روسیه در انتخابات 2016 تاکید کرد که به آنها کاملا اعتماد دارد.

العالم-آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به خاطر اظهاراتش در نشست خبری با رئیس جمهور روسیه درباره موضوع مداخله مسکو در انتخابات اسال 2016 تحت انتقاد قرار گرفته است در یک توئیت تلاش کرد مواضع خود را تعدیل کند.

وی نوشت؛ ما بارها گفته ام که من اعتماد زیادی به دستگاههای اظلاعاتی خودمان دارم. با این حال تشخیص من این است که برای ساختن آینده یا روشنتر ما، به عنوان دو قدرت بزرگ سلاح هسته ای، نباید منحصرا روی گذشته ها تمرکز کنیم و باید با هم همراه باشیم.

این اظهارات واکنش رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا را به همراه داشت. دن کوتز در یک بیانیه گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تهدید روسیه در زمینه مداخله سیاسی کاملا محکم است و به ارزیابیهای خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

ترامپ گفت در دیدار امروز با پوتین، موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را مطرح کرده است.

وی بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت که هیچ دلیل محکمی نداشت تا به حرفهای دستگاههای اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات باور داشته باشد.

پوتین نیز در بخشی از این کنفرانس خبری اذعان کرد که هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دوست داشته پوتین در برابر رقیبش «هیلاری کلینتون» پیروز شود.

او در جواب سوالی در این باره که آیا دوست داشته ترامپ پیروز انتخابات شود گفت: «بله، چون ایشان کسی بود که طرفدار نرمال‌شدن روابط آمریکا با روسیه بود

این نشست که در جریان آن ترامپ از محکوم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ طفره رفت در آمریکا با واکنش‌های بسیار تند همراه شد.

«جان برنان»، رئیس سابق سیا تندترین واکنش را نشان داد و در صفحه توئیترش، رفتار ترامپ را مصداق «بزهکاری» و «خیانت» توصیف کرد.

او در توئیترش نوشت: «عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری در هلسینکی، به آستانه "جرائم جدی و بزهکاری" رسیده و از آن هم تجاوز کرده است. هیچ چیز کم از خیانت نداشت. سخنان ترامپ نه تنها ناشی از سبک‌مغزی بود، خودش کاملاً نوچه پوتین است. میهن‌پرستان جمهوری‌خواه: کجا هستید؟»

«چاک شامر»، سناتور ارشد دموکرات هم گفت که سخنان ترامپ در این کنفرانس خبری، «مخالفانمان را قوی کرد، در حالی که دفاع‌های ما و متحدانمان را تضعیف کرد

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین، ارزیابی‌های نهادهای اطلاعاتی کشورش درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را زیر سوال برد و گفت که پوتین قویاً این موضوع را تکذیب کرده است.

او از قانونگذاران آمریکایی، اعضای حزب دموکرات و دیگر جریان‌های سیاسی در آمریکا هم بابت مطرح کردن پرونده تبانی روسیه با ترامپ انتقاد کرد.

شومر در توئیترش نوشت: «اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور پوتین بر علیه نهادهای مجری قانون، مقام‌های دفاعی آمریکا، نهادهای اطلاعاتی آمریکا همراه شود، بی‌تدبیری، خطرناک و ضعیف است. رئیس‌جمهور خودش را به کشورمان ترجیح داده است.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها