شرایط غیر انسانی زندان ها در عربستان

شرایط غیر انسانی زندان ها در عربستان
سه شنبه 14 شهريور 1391 - 18:40

العالم، قاهره - خانواده هاي زندانيان مصري در عربستان سعودي با همراهي برخي سازمانهاي حقوقي در كنفرانسي در قاهره به وضعيت نامناسب انساني و حقوقي زندانيان مصري در عربستان اعتراض كردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، اين كنفرانس به همت كميته آزادي ها در اتحاديه صنفي خبرنگاران مصر و با هدف بررسي «نقض حقوق شهروندان مصری در عربستان» برگزارشد. در این کنفرانس سازمان هاي حقوقي از افزايش زندانيان مصري در عربستان و ادامه بازداشت آنها بدون محاكمه و هم چنين شكنجه هاي سازمان یافته در اين كشور سخن گفتند.

 خانم نجلاء وفا تاجر مصري به علت اختلاف مالي با يكي از شاهزاده زن عربستانی در سپتامبر سال 2009 بازداشت و به 3سال حبس و 300 ضربه شلاق محكوم شد.

"نشوي وفاء"مادر نجلاء در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت اختلاف ميان نجلاء وفا و يكي ازشاهزاده های عربستانی، اختلاف ميان دو شريك تجاری است و هيچ توجيهي براي ارجاع اين مساله به دادگاه جنايي وجود ندارد.

"حمدي الفخراني"وكيل نجلاء وفاء نیز به العالم گفت: شكايتي عليه سفير عربستان در مصر تنظيم شد و ما درخواست عزل وزیر خارجه مصر و اعضاي سفارت مصر در عربستان را به دلیل «كوتاهي در حمايت از مصري هاي خارج از كشور» ارائه داده ایم.

افراد حاضر در اين كنفرانس، مشکلات شمار زیادی از زندانیان مصری در عربستان را مطرح كردند و تا کنون چندين پرونده درباره بازداشت بدون محاکمۀ مصري ها در عربستان تشکیل شده است.

"ام مصطفي" مادر مصطفي احمد يكي از زندانيان مصري به شبكه العالم گفت: مصطفي بدون هيچ اتهام و محاكمه به مدت 3 سال در عربستان و درسلول انفرادي زيرزميني به سر مي برد. وي دچار مشکل تنفسی شده و در معرض مرگ تدريجي قرار دارد.

ناظران با تاكيد بر مختل بودن سيستم قضايي عربستان و دشواري دسترسي به متهمين از راه هاي قانوني، اعلام کردند که اين مساله، عدالت در ساختار قضایی اين رژيم را با پرسش ها و چالش های بسیار مواجه کرده است.

"خالد داوود" نويسنده و خبرنگار مصري به خبرنگار العالم گفت: سازمان هاي حقوق بشر بين المللي و كشورهاي عربي، در مورد عدالت نهادهاي قضايي و امکان دسترسي به وكلاي مدافع يا روشهاي مناسب قضايي ترديد دارند. از سوی دیگر، اعزام وکیل به عربستان برای دفاع از متهمان از دیگر مشکلات مصری های دربند است.

 سازمانهاي حقوق بشر شهادت داده اند كه احمد الجيزاوي وكيل و فعال حقوقی سرشناس مصری که به دلیل انتقاد از مقامات سعودی در بدو ورود به عربستان، به اتهام «حمل قرص های مخدر» بازداشت شده؛ و دیگر افرادي كه در زندان هاي عربستان سعودي به سرمي برند، همچنان در معرض شديدترين شكنجه ها قرار دارند.

 3-21:48



پربیننده ترین خبرها