خبرنگار شبکه "سما" سوریه کشته شد

خبرنگار شبکه
سه شنبه 26 تير 1397 - 17:18

مصطفی السلامه خبرنگار شبکه ماهواره ای "سما" سوریه در حین پوشش عملیات ارتش این کشور علیه گروه های تروریستی در استان قنیطره در جنوب سوریه کشته شد.

العالم ـ سوریه

شبکه سما اعلام کرد که السلامه روز گذشته هنگام پوشش خبری پیشروی های ارتش سوریه در استان قنیطره براثر شلیک خمپاره تروریست ها در شهرک مسحره، جان خود را از دست داده است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه با محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه گفت: هدف قرار دادن خبرنگار شبکه سما نشانه این است که آن ها می خواهند کلمه و تصویری را که پرده از جنایت هایشان برمی دارد ، ترور کنند.
عماد ساره افزود: هدف قرار دادن مصطفی السلامه نشانه گرفتن رسانه های ملی است که جنایت های آن ها را ثبت و از انحراف و گمراه کردن افکار عمومی جلوگیری می کند.
بحران سوریه از هشت سال پیش در این کشور جریان دارد و در جریان آن تاکنون شمار زیادی از خبرنگاران رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری کشته و یا زخمی شده اند که در بین آنان برخی خبرنگاران ایرانی نیز وجود دارد.
بر اساس گزارش های موجود در سال 2017 میلادی 42 خبرنگار در بحران سوریه کشته شدند.
گزارش انجمن خبرنگاران سوریه نیز حاکیست از آغاز بحران این کشور در سال 2011 (1389) تاکنون، 255 خبرنگار کشته شده اند.
در بین خبرنگاران کشته شده ایرانی در بحران سوریه نیز می توان به هادی باغبانی مستند ساز و محسن خزایی خبرنگار شبکه خبر اشاره کرد.
به گزارش  ایرنا، بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه از هشت سال پیش حضور داشتند که شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند. 
گروه های تروریستی که از سوی کشورهای مختلف از جمله عربستان، امارات ، آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با یکدیگر درگیر شده و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. 

پربیننده ترین خبرها