موشک در مقابل بادبادک؛ زخمی شدن دو فلسطینی در نوار غزه براثر بمباران صهیونیست‌ها

موشک در مقابل بادبادک؛ زخمی شدن دو فلسطینی در نوار غزه براثر بمباران صهیونیست‌ها
سه شنبه 26 تير 1397 - 18:01

رژیم صهیونیستی که از خسارت بادبادک‌های آتش‌زا به شدت عصبانی است، به تعدادی از جوانان فلسطینی که این بادبادک‌ها را به هوا می‌فرستادند، حمله کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پهپادهای رژیم صهیونیستی عصر امروز (سه شنبه) به تعدادی از جوانان فلسطینی در شمال غزه حمله کردند، این جوانان در حال به هوا فرستادن بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی بودند.

دو فلسطینی که این بادبادک ها را به پرواز در می آوردند براثر بمباران صهیونیستها در شرق جبالیا در نوار غزه زخمی شدند.

به گزارش فارس؛ بر اساس گزارش وبگاه‌ «فلسطین‌الیوم»، پهپاد‌های صهیونیست‌ها چند موشک به سمت این جوانان در «المقبره الشرقیه» شلیک کردند که طی آن دستکم دو نفر زخمی شدند.

کانال 14 رژیم صهیونیستی اعلام کرد بادبادک‌های آتش‌زا فقط طی امروز منجر به 14 آتش‌سوزی در زمین‌های اشغالی مجاور غزه شده است.

استفاده از بادبادک ها و بالن‌های آتش‌زا طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز شرقی نوار غزه از مارس گذشته مرسوم شد و تا کنون به صدها هکتار از اراضی شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه آسیب زده است.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ تا کنون 140 فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۱۲۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش صهیونیستی، ساقط کرده است.

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۷۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش‌ کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از سه میلیون دلار به آنها خسارت وارد کرده است.

پربیننده ترین خبرها