سر دادن شعار «خائن!خائن!» علیه ترامپ مقابل کاخ سفید+فیلم

سه شنبه 26 تير 1397 - 23:06

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی مقابل کاخ سفید با سر دادن شعار «خائن!خائن!» اعتراضشان را به سخنان رئیس‌جمهور کشورشان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور روسیه نشان دادند.

العالم ـ آمریکا

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی بعد از اتمام دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در شهر «هلسینکی» فنلاند مقابل کاخ سفید تجمع کرده و علیه او شعار «خائن! خائن!» سر دادند. 

واکنش‌ها در آمریکا به سخنان ترامپ در آن نشست خبری کماکان ادامه دارد و امروز (سه‌شنبه) «پل رایان»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا گفت کنگره آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند. 

ترامپ در کنفرانس خبری روز دوشنبه در حضور پوتین دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 را رد کرد و گفت پوتین در گفت‌وگوی دوجانبه با او قویاً این موضوع را تکذیب کرده است. 

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً 12 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد در سال 2016 برای هک رایانه‌های حزب دموکرات و اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

کاربران فضای مجازی گفته‌اند امشب ساعت 19:00 به وقت محلی (برابر با ساعت 03:30 بامداد چهارشنبه به وقت تهران) قرار است معترضان مقابل کاخ سفید تجمع کنند. 

«جان برنان»، رئیس سابق سیا تندترین واکنش را نشان داد و در صفحه توئیترش، رفتار ترامپ را مصداق «بزهکاری» و «خیانت» توصیف کرد. 

او در توئیترش نوشت: «عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری در هلسینکی، به آستانه "جرائم جدی و بزهکاری" رسیده و از آن هم تجاوز کرده است. هیچ چیز کم از خیانت نداشت. سخنان ترامپ نه تنها ناشی از سبک‌مغزی بود، خودش کاملاً نوچه پوتین است. میهن‌پرستان جمهوری‌خواه: کجا هستید؟»

فارس

پربیننده ترین خبرها