رهبر انصارالله: با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده در صورت توقف حملات مخالفتی نداریم

رهبر انصارالله: با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده در صورت توقف حملات مخالفتی نداریم
چهارشنبه 27 تير 1397 - 09:29

رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی گفت که یمن با نقش نظارتی و پشتیبانی سازمان ملل بر بندر الحدیده در صورتی که حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان متوقف شود، مخالفتی ندارد.

العالم - یمن

"عبد المالک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: ما به "مارتین گریفیس" نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده ایم که نقش نظارتی و پشتیبانی که سازمان ملل خواستار داشتن آن بر روی بندر الحدیده است را رد نمی کنیم اما این در صورتی است که حملات علیه الحدیده متوقف شود.

بخش عمده ای از نیاز غذایی کشور جنگ زده یمن از طریق بندر الحدیده تامین می‌شود و تشدید جنگ باعث نگرانی سازمان ملل از ایجاد فاجعه انسانی در این کشوری شده که پیشتر نیز با بحران قحطی مواجه بوده است.

بندر الحدیده که در دریای سرخ قرار دارد از سال 2014 و پس از فرار رئیس جمهور مستعفی یمن در کنترل جنبش انصارالله یمن قرار دارد.

اوایل سال جاری میلادی، ائتلاف به رهبری عربستان این بندر را به محاصره در آورد و مدعی شد که جنبش انصارالله از این بندر برای انتقال اسلحه استفاده می‌کند.

ماه پیش امارات و عربستان و مزدوران وابسته به آنها حمله همه جانبه‌ای را به این بندر آغاز کردند تا بتوانند کنترل آن را در دست بگیرند اما موفق نشدند.

گریفیس در تلاش است تا به توافقی برای پایان دادن به خشونت در این بندر برسد تا جنبش انصارالله کنترل این بندر را به کمیته ای با نظارت سازمان ملل واگذار کند.

بر اساس گزارش‌ها، این ترتیبات بدان معناست که جنبش انصارالله همچنان کنترل بندر الحدیده را در اختیار خواهد داشت، شرایطی که امارات آن را رد کرده و خواستار عقب نشینی بدون قید و شرط نیروهای انصارالله از این بندر است.

عبدالملک الحوثی در ادامه مصاحبه با لوفیگارو اعلام کرد که فرانسه با فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات در حملات به مردم یمن مشارکت دارد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای غربی جنگ ها را در سایه منافع اقتصادی خود تا آسیب به حقوق بشر می بینند.

بر اساس گزارش‌ها در جریان جنگ یمن تا کنون حدود 10 هزار نفر کشته شده‌اند که 2200 از آنها را کودکان شامل می‌شوند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها