13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن‌ها

13 دلیل داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن‌ها
چهارشنبه 27 تير 1397 - 10:25

احتمالا تا حالا بارها با مشکل داغ شدن گوشی مواجه شده‌اید. این یک پدیده‌ی شایع به‌حساب می‌آید که معمولا در فصل تابستان بیشتر هم می‌شود. روش‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی و خنک کردن آن را می‌دانید؟

العالم - یمن

اگر مالک یک گوشی هوشمند هستید، احتمالا تا حالا بارها با مشکل داغ شدن گوشی مواجه شده‌اید. این یک پدیده‌ی شایع به‌حساب می‌آید که معمولا در فصل تابستان بیشتر هم می‌شود. علت داغ شدن گوشی ممکن است عوامل مختلفی باشد که گرمای تابستان هم تأثیر زیادی در آن‌ها دارد. در ادامه به ۱۳ روش برای جلوگیری از داغ شدن گوشی و خنک کردن آن می‌پردازیم.

۱. باتری گوشی خود را فقط تا ۸۰ درصد شارژ کنید

اول از همه، اگر ناچار به شارژ شبانه گوشی خود هستید، در این مدت گجت مذکور را بر یک سطح صاف و خنک قرار دهید. در ضمن باید بگوییم که طبق نظر کارشناسان، بهتر است که باتری گوشی را تا ۱۰۰ درصد شارژ نکنید زیرا چنین کاری عمر باتری را کاهش را می‌دهد و احتمال گرم شدن آن هم افزایش می‌یابد. در کل، وقتی که شارژ باتری به حوالی ۳۰ درصد رسید آن را به شارژر وصل کنید و وقتی که شارژ به ۸۰ درصد نزدیک شد، آن را از برق دربیاورید.

۲. گوشی را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید

این مورد نیازی به توضیح چندانی ندارد. برای خنک نگه‌داشتن گوشی، آن را در یک روز گرم تابستانی، در معرض نور مستقیم خورشید به حال خود رها نکنید.

۳. همواره اپلیکیشن‌های بلااستفاده را ببندید

وقتی که به‌طور همزمان اپلیکیشن‌های زیادی باز باشند (همین موضوع برای تب‌های مرورگر هم صدق می‌کند)، گوشی باید پردازش‌های بیشتری انجام دهد همین منجر به گرم شدن آن می‌شود. به همین خاطر اگر از اپلیکیشن‌های خاصی استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را به‌طور کامل ببندید و در ضمن در حین شارژ شدن گوشی، بستن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را هم فراموش نکنید.

۴. روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

بخش اعظمی از شارژ باتری صرف تأمین انرژی برای روشنایی صفحه‌نمایش می‌شود. به همین خاطر در مواقعی که در محیط‌های بیرون هستید، برای خنک کردن گوشی، سعی کنید تا حد ممکن روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید.

۵. اپلیکیشن‌ها را به‌روز نگه‌دارید

برای خنک کردن گوشی، همواره توصیه می‌شود که سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها را به‌روز نگه دارید. زیرا شاید در نسخه‌ی قدیمی آن‌ها مشکلی وجود داشته باشد که همین مشکل مذکور منجر به مصرف انرژی بیشتر و افزایش گرمای گجت می‌شود.

۶. اپلیکیشن‌های بلااستفاده را در گوشی خود نصب نکنید

تا آنجایی که می‌توانید اپلیکیشن‌های بلااستفاده را حذف کنید. همچنین توصیه می‌شود تنظیمات نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نه‌چندان ضروری را هم غیرفعال کنید. در نهایت هم باید به غیرفعال کردن سرویس‌های مربوط به مکان‌یابی اپلیکیشن‌های خاص هم اشاره کنیم.

۷. از حالت هواپیما بهره بگیرید

در مواقعی که در بیرون از خانه هستید و قصد استفاده از گجت خود را ندارید، برای خنک کردن گوشی می‌توانید آن را خاموش یا حالت هواپیما را فعال کنید. با این کار شارژ کمتری مصرف می‌شود و در عین حال گرمای کمتری تولید می‌کند.

۸. برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید

سعی کنید که برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید و بعد از استفاده از این مشخصه، تنظیمات مربوط به آن را غیرفعال کنید. اگر گوشی شما به‌صورت خودکار به بلوتوث اتومبیل وصل می‌شود، بهتر است این اتصال خودکار را غیرفعال کنید.

۹. اگر گوشی اندرویدی دارید یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس نصب کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید و همواره گوشی شما داغ می‌شود، این مشکل می‌تواند مربوط به وجود ویروس باشد. به همین خاطر با نصب یک اپلیکیشن قدرتمند آنتی‌ویروس می‌توانید در راستای خنک کردن گوشی خود قدم بردارید.

۱۰. از بازی کردن دست بکشید

اگر احساس می‌کنید که گوشی شما در حال داغ شدن است، پس در چنین حالتی بهتر است از انجام بازی دست بکشید و در ضمن بعد از بستن آن مطمئن شوید که بازی مذکور در پس‌زمینه‌ی سیستم فعال نباشد.

۱۱. کاور گوشی را بردارید

اگر گوشی شما تا حد زیادی داغ شده، برای خنک کردن آن بهتر است کاور آن را بردارید.

۱۲. کابل شارژ را بررسی کنید

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به داغ شدن بیش‌ازحد گوشی در حین فرایند شارژ شود، مشکل در زمینه‌ی کابل شارژ است. به همین خاطر برای بررسی این موضوع گوشی خود را با یک کابل جدید،شارژ کنید.

۱۳. شاید علت داغ شدن گوشی دوربین آن باشد

بسیاری از کاربران در مورد این موضوع خبر ندارند اما باید بگوییم اگر مدت طولانی مشغول فیلم‌برداری با گوشی خود هستید، این فرایند می‌تواند منجر به داغ شدن گوشی شود. به همین خاطر برای خنک کردن گوشی فیلم‌برداری را متوقف و برای مدتی اپلیکیشن دوربین را به‌طور کامل ببندید.

منبع: ‌مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها