در بیانیه مشترک سرلشکر باقری و ژنرال باجوا مطرح شد

تاکید بر مقابله با داعش و همکاری تاکتیکی برای توسعه فضای امنیتی مرز ایران و پاکستان

تاکید بر مقابله با داعش و همکاری تاکتیکی برای توسعه فضای امنیتی مرز ایران و پاکستان
چهارشنبه 27 تير 1397 - 10:35

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان بر تعهداتشان و مسئولیت مشترک برای ارتقا و کمک موثر به صلح و ثبات در منطقه به خصوص در مقابله با تهدید تحمیلی تروریست‌های فراملیتی مانند داعش تاکید کردند.

العالم - ایران / سیاسی

در پی سفر سرلشکر محمد باقری به پاکستان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده ارتش پاکستان بیانیه مشترکی صادر کردند.

در بیانیه مشترک سرلشکر باقری و ژنرال قمر جاوید باجوا که در پایان سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به پاکستان صادر شد، آمده است: دو کشور درخصوص رسیدن به یک چارچوب جامع نظامی برای همکاری دو جانبه در حوزه امنیتی و مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به تفاهم رسیدند.

در این بیانیه با اشاره به اهمیت منطقه‌ای و تاثیرگذاری سفر سرلشکر باقری در جهان اسلام آمده است: این چارچوب به طور اختصاصی بر توسعه هماهنگی مرزی برای رسیدن به اهداف یک مرز صلح و تجاری - دوستی و جلوگیری از پدیده‌های غیرقانونی مانند قاچاق موادمخدر و انسان متمرکز خواهد شد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: طرفین توافق کردند گفتگوهای مداوم و چند مرحله‌ای و همکاری مشترک عملیاتی و تاکتیکی برای توسعه فضای امنیتی منطقه مجاور مرز ایران و پاکستان ادامه یابد.

همکاری و بهره‌گیری از روش‌های بین المللی و قوانین منطقه‌ای از سوی ارتش دو کشور برای دستیابی به امنیت مرزی از دیگر مفاد این بیانیه مشترک است.

در این بیانیه نیروهای مسلح ایران و پاکستان همچنین به گشت‌زنی منسجم و مراقبت مشترک طرفین در امتداد خط مرزی بین المللی به عنوان گام مثبت اولیه تاکید و در خصوص حفظ همکاری پلیس مرزی و نیروهای امنیتی در حوزه اطلاعات برای مقابله با تهدیدات مشترک توافق کردند.

این بیانیه می‌افزاید: طرفین اجازه نخواهند داد از خاک کشورشان برای تجاوز به خاک دیگری استفاده شود.

عملیاتی کردن سریع تفاهم‌نامه اصولی دو خط مرزی در پیشین - مند و گبد - ریمدان و توسعه راه‌های همکاری در حوزه‌های ظرفیت ساخت، اشتراک تجربیات و ارتباط چند لایه برای مدیریت موثر شرایط اضطراری از دیگر مفاد این بیانیه است.

طرفین همچنین بر تعهداتشان و مسئولیت مشترک برای ارتقا و کمک موثر به صلح و ثبات در منطقه به خصوص در مقابله با تهدید تحمیلی تروریست‌های فراملیتی مانند داعش تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها