نماینده مصری: فتح و حماس را آشتی دادیم

نماینده مصری: فتح و حماس را آشتی دادیم
پنج‌شنبه 28 تير 1397 - 04:31

«مصطفی بکری» عضو مجلس نمایندگان مصر چهارشنبه شب اعلام کرد که مذاکرات آشتی میان دو گروه فلسطینی فتح و حماس که با حمایت قاهره برگزارشد، موفقیت آمیز بوده است.

العالم - مصر

به گزارش شبکه روسیا الیوم، بکری تصریح کرد، توافق میان این دو گروه فلسطینی پایان یافته است و در روزهای آینده جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
این نماینده مجلس مصر خاطرنشان کرد: پس از توافق دو طرف و تایید محمود عباس و جنبش حماس با مضمون آن، دستیابی به توافق مشترک به صورت نهایی صادر خواهد شد».
بکری اعلام کرد که چشم انداز آشتی که چندی پیش عباس در جلسه مجلس ملی فلسطین در رام الله مطرح شد، مورد موافقت حماس قرار گرفت و این مساله در مناطق زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین به اجرا درخواهد آمد.
وی گفت، مصر با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد می شود که موارد مورد توافق در نوار غزه اجرایی شود.
این نماینده مصری مهم ترین موضوعاتی که دو طرف فلسطینی بر سر آن به توافق رسیده اند شامل این موارد می داند:
کنترل گذرگاه های تجاری و گذرگاه های دیگر واقع در نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل می شود، دولت وحدت ملی تشکیل و حکومت وفاق ملی فلسطین منحل می شود و شخصیتی که ریاست دولت جدید را برعهده خواهد داشت، یک فرد میانه رو خواهد بود که از مقبولیت تمامی طرف های فلسطینی برخوردار خواهد بود.
بکری با بیان این که توافقی مهم، سریع و بسیار بزرگ انجام شده است که رضایت مردم فلسطین را برآورده می کند، افزود: از دیگر موارد توافق میان فتح و حماس می توان به بازنگری و به روز رسانی فهرست انتخاباتی برای برگزاری انتخابات عمومی فلسطین اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها