جدیدترین ضرب شصت ارتش سوریه به تروریست ها در حومه لاذقیه

جدیدترین ضرب شصت ارتش سوریه به تروریست ها در حومه لاذقیه
پنج‌شنبه 28 تير 1397 - 11:32

ارتش سوریه در روزهای اخیر به روند حمله به مواضع گروه های تروریستی "جبهه النصره" و "ترکستانی ها" شدت داده است؛ همزمان جبهه های شمالی و شمال شرقی حومه لاذقیه شاهد تشدید درگیری بین دو طرف بوده است و عناصر مسلح سعی کرده اند با استفاده از پوشش آتش ترکیه، به نقاط تماس نفوذ کنند.

العالم - سوریه

منابع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: ارتش سوریه تحرکات غیر عادی عناصر مسلح را در جبهه های حومه لاذقیه تحت نظر قرار داده اند؛ همزمان هواپیماهای شناسایی با پرواز بر فراز منطقه، سعی می کنند کل فضای منطقه عملیاتی را پوشش دهند؛ به این ترتیب نیروی زمینی ارتش ضمن تحکیم مواضع خود، سراسر جبهه را تحت نظر و زیر پوشش دارند. این در حالی است که مناطق خط مقدم جبهه طی روزهای گذشته از پشتیبانی ارتش سوریه برخوردار بوده است و در جریان پوشش آتش منطقه، تعدادی پهپاد و هواپیمای کوچک سرنگون شده اند.

این منبع افزود: ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته شدیدترین حمله تروریست ها در چند ماه گذشته را دفع کرده اند؛ در این حمله صدها تروریست به منظور اشغال شهرک الصواف و ارتفاعات مشرف بر آن، سعی کردند به شهرک های الشحروره و نواره واقع در مجاورت مرزهای ترکیه حمله کنند اما در کمین ارتش سوریه افتاده و نتوانستند کوچکترین تغییری در نقشه مناطق اشغال شده ایجاد کنند.

همین منبع خاطرنشان کرد که ارتش سوریه اهداف دشمن را زیر آتش سنگین خود گرفته و برای خنثی سازی هر گونه تحرکات از سوی عناصر مسلح آمادگی کامل دارند. حومه لاذقیه یکی از مسیرهای میدانی و لوجستیکی است که به مواضع گروه های تروریستی به خصوص در حومه ادلب و حومه حماه منتهی می شود از این رو این گروه ها نگران آغاز درگیری در جبهه های شمالی هستند.

کنترل ارتش سوریه بر ارتفاعات مشرف بر منطقه و برخورداری آن از پایگاه تسلیحاتی و نیروی انسانی در حومه لاذقیه، یکی از مهمترین علل تشدید نگرانی گروه تروریستی جبهه النصره بر سر آخرین مناطق تحت اشغال در سوریه است.

پربیننده ترین خبرها