ووتل: حضور ایران در سوریه، درگیری را طولانی می‌کند

ووتل: حضور ایران در سوریه، درگیری را طولانی می‌کند
پنج‌شنبه 28 تير 1397 - 20:14

فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا با متهم کردن ایران به انجام اقدامات مخرب در سوریه، مدعی شد حضور ایران در سوریه بحران این کشور را طولانی‌تر می‌کند.

العالم-آمریکا

 «جوزف ووتل» فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا روز پنج‌شنبه ایران را به انجام اقدامات مخرب در سوریه متهم کرد و گفت این اقدامات بحران سوریه را طولانی‌تر می‌کند.

ووتل که از مقر منطقه‌ای ارتش آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس وضعیت عملیات‌های نظامی این کشور در منطقه را برای خبرنگاران تشریح می‌کرد، گفت: «حضور مخرب ایران در سوریه، نه فقط سوریه، بلکه همسایگان سوریه را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد و این بحران را طولانی‌تر می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا پس از نشست اخیر روسای‌جمهور آمریکا و روسیه وضعیت نیروهای آمریکایی در سوریه تغییر کرده یا نه، گفت: «ما هنوز هیچ دستور و فرمان خاصی دریافت نکرده‌ایم. هماهنگی‌های نظامی ما با فدراسیون روسیه هنوز ادامه دارد.»

این فرمانده آمریکایی در عین حال روسیه را به ایجاد «پوشش» برای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه متهم کرد و گفت مسکو مانع از آن می‌شود که نظام سوریه در برابر اقداماتی که انجام داده، پاسخگو باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته در شهر هلسینکی فنلاند با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. ترامپ بعد از این نشست گفت یکی از دستاوردهای این نشست، «نتیجه‌ای خوب برای سوریه» بوده است. با این حال آمریکا هنوز جزئیات این توافق ادعایی را منتشر نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها