وزیر نیرو:

نیروگاه 540 مگاواتی در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

نیروگاه 540 مگاواتی در سیستان و بلوچستان ساخته می شود
جمعه 29 تير 1397 - 08:07

وزیر نیرو در زاهدان گفت: ساخت نیروگاه 540 مگاواتی حداکثر تا نیمه مردادماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

العالم - ایران

رضا اردکانیان در نشست شورای بررسی مسایل آب و برق سیستان و بلوچستان با حضور استاندار و مدیران دستگاههای دست اندرکار در زاهدان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های فراوان این استان در زمینه انرژی های تجدید پذیر (باد و خورشید) سعی می کنیم حداقل تسهیل لازم را برای توسعه این منابع در این استان بکار ببندیم.

وی افزود: ضروری است علاوه بر وزارت نیرو با توجه به توجیه اقتصادی این گونه طرح ها به دلیل نیاز کشورهای همسایه به صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در این بخش ورود جدی داشته باشند.

وزیر نیرو بیان کرد: برای رفع مشکلات سیستان و بلوچستان مصمم هستیم در وزارت نیرو حداکثر هر دو ماه یکبار با حضور مسوولان ارشد این وزارتخانه و درصورت لزوم مدیران استانی و نمایندگان پیگیری لازم در حوزه برق و آب این استان انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین آب پایدار و دراز مدت سیستان و بلوچستان پرونده‌ای باز خواهیم کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن با مشارکت همگان به یک طرح مورد وفاق و عمل برسیم.

اردکانیان گفت: برنامه تامین آب پایدار در افق بلند مدت برای استان مورد توجه است تا تمام فعالیت ها براساس آن پیش رود.

محمدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست با توجه به مشکلات عدیده سیستان و بلوچستان در زمینه آب و فاضلاب؛ آبرسانی با تانکر به هزار و 257 روستا تنها با 111 دستگاه تانکر، بر رفع این مشکل با کمک مسوولان استانی و نمایندگان مجلس تاکید کرد.

نمایندگان مردم سیستان و زاهدان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر توجه ویژه به جلوگیری از هدررفت آبهای مرزی، رساندن شاخص 46 درصدی آب روستایی این استان به میانگین 76 درصد کشوری، راه اندازی خط انتقال آب از برخی سدهای احداث شده بلااستفاده به نقاط شهری و روستایی زیر مجموعه این سدها، عنایت ویژه به بحث بازیافت روستایی در مقیاس کوچک در این استان ، بهره مندی نقاط مرزی استان از پهنه های آب زیرزمینی و اعمال یکسان کاهش هزینه برق در تمام نقاط استان تاکید کردند.


استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر توجه ویژه به آبهای زیرزمینی این استان در نقاط مشترک با کشورهای همسایه تاکید کرد.

دانیال محبی افزود: با تعامل و هماهنگی همه مسوولان کشوری و استانی می توان در آینده شاهد بهبود وضعیت آب و برق مردم این استان بود.

وزیر نیرو روز پنجشنبه به منظور افتتاح و کلنگ زنی چند طرح برقرسانی و آبرسانی، بررسی مسائل و مشکلات سیستان و نشست با مسئولان دست اندرکار حوزه آب و برق و فاضلاب به زاهدان سفر کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها