طرح نمایندگان آمریکایی برای اعمال فشار بر ترکیه

طرح نمایندگان آمریکایی برای اعمال فشار بر ترکیه
جمعه 29 تير 1397 - 11:14

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن پرداخت وام از طریق نهادهای مالی بین‌المللی به ترکیه محدود خواهد شد.

العالم - آمریکا

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را ارائه دادند که بر اساس آن اعطای وام از سوی نهادهای مالی بین المللی به ترکیه تا زمانی محدود خواهد شد که دولت آنکارا به بازداشت غیرعادلانه شهروندان آمریکایی پایان دهد.

بر اساس این گزارش اقدام سناتورهای آمریکایی پس از آن صورت گرفته است که دادگاهی در ترکیه روز چهارشنبه تصمیم گرفت تا اندرو برانسون کشیش آمریکایی را در طول محاکمه همچنان در زندان نگه دارد. این کشیش آمریکایی متهم به فعالیت های جاسوسی و تروریستی است. این مورد موجب تشدید اختلافات بین آمریکا و ترکیه شده است.

این طرح سناتورهای آمریکایی از بانک جهانی، بانک سرمایه گذاری و بازسازی اروپا خواسته است تا با اعطای هرگونه وام به ترکیه مخالفت کنند. این طرح تنها اعطای وام های انسان دوستانه را مستثنی کرده است.

در بیانیه کمیته روابط خارجی سنا آمده است: مخالفت با اعطای وام به ترکیه تا زمانی ادامه خواهد یافت که آنکارا به بازداشت خودسرانه شهروندان آمریکایی پایان دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز چهارشنبه از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواسته است تا برای آزادی کشیش تلاش کند.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: "یک رسوایی و فضاحت تمام عیار خواهد بود که ترکیه کشیش آمریکایی یعنی اندرو برانسون را از زندان ازاد نکند. او زمان زیادی است که گروگان گرفته شده است."

ترامپ گفته است که اردوغان باید برای آزادی این کشیش آمریکایی کاری انجام دهد. او کار اشتباهی مرتکب نشده است.

پربیننده ترین خبرها