فرهنگ آذربایجان‌غربی به برج میلاد می‌رود

فرهنگ آذربایجان‌غربی به برج میلاد می‌رود
جمعه 29 تير 1397 - 14:44

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مراسم "شب فرهنگی آذربایجان غربی" با حضور گروههای فرهنگی و هنری گردشگری روز گذشته از ساعت ۹ تا ۱۲ در برج میلاد تهران برای معرفی ظرفیت‌های استان به کل کشور برگزار شد.

العالم - گوناگون

جباری از برگزاری مراسم شب فرهنگی آذربایجان غربی نیز خبر داد و افزود: این جشنواره به منظور معرفی استان در کشور روز پنج شنبه ۲۸ تیرماه با حضور گروههای فرهنگی و هنری گردشگری از ساعت ۹ تا ۱۲ در برج میلاد تهران برگزار شد.

وی همچنین از رونمایی فیلمی از معرفی جاذبه های ۷ شهرستان استان عبارت از ارومیه، خوی، سردشت، پیرانشهر، ماکو، نقده و تکاب و ۵۰ کلیپ تک آثار گردشگری برجسته استان خبر داد.

جباری درخصوص طرح های سرمایه گذاری گردشگری استان نیز یادآور شد: ۲۵ عنوان طرح کلان سرمایه گذاری گردشگری با پیشرفت ۵۰ درصد و با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد تومان در حال انجام است که با اتمام این طرحها برای ۱۲۰۰ نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 110بنای تاریخی استان نیز طی یکسال مرمت شده است، تصریح کرد: مرمت حمام اتحادیه ارومیه و تبدیل آن به مرکز پذیرایی، مرمت جدار داخلی بازار ارومیه، سبک سازی بنای سه گنبد برای نخستین بار، ساختمان دیزج سیاوش، مسکن طبیب، قره کلیسای چالدران، احیای نمای قدیمی بافت تاریخی شهر ارومیه و مسجد سردار از جمله این اقدامات است.

جباری تصریح کرد: در حوزه ثبت آثار تاریخی استان نیز تاکنون ۱۵۰۱ محوطه و بنای تاریخی، ۷ اثر طبیعی، ۲۸ اثر معنوی و ۲ اثر دفاع مقدس ثبت ملی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها