سفیر سوریه در لبنان: هم پیمانان سوریه برای بازسازی در اولویت هستند

سفیر سوریه در لبنان: هم پیمانان سوریه برای بازسازی در اولویت هستند
جمعه 29 تير 1397 - 19:38

سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: هم پیمانان سوریه برای بازسازی مناطق تخریب شده توسط تروریست ها در اولویت خواهند بود.

العالم - سوریه 

"علی عبدالکریم علی " سفیر سوریه در لبنان در گفت وگوی ویژه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: روابط نهادها ، دولت و مردم لبنان و سوریه بسیار نزدیک است و چالش هایی دربرابر دو کشور وجود دارد، اشغالگران صهیونیستی با هر دو کشور دشمن هستند و هیچ یک را مستثنی نکرده و این توطئه خطرناک لبنان را نیز هدف قرار داده است، که ایجاب می کند هماهنگی بیشتری میان دو کشور باشد.

عبدالکریم علی افزود: لبنان یک صدا نیست بلکه  تقسیمات سیاسی شدیدی بر این کشور حکمفرماست برخی نیروها نیز در تجاوز به سوریه شریک بودند  در مقابل نیز مردمی بودند که برای غلبه بر تررویسم همکاری و مشارکت داشتند.

بدون شک کسانی که در حمله به سوریه مشارکت داشتند با کسانی که هم پیمان بوده و به سوریه یاری می رساندند ؛یکسان نیستند، افراد زیادی هستند که نقاب های دیگری بر چهره خود زدند اما سوریه به خوبی دوستان و دشمنان مردم خود را می شناسد.

وی افزود: هماهنگی لبنان و سوریه به نفع دو کشور است ،بهتراست لبنان نیز به منافع خود بیندیشد زیرا  همگامی با سوریه به نفع لبنان است.

سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: زمانی که دولت لبنان از مواضع خود در سوریه عقب نشست، کسانی که در کنار سوریه ایستادند تعدادشان بیشتر بود و مردم برایشان احترام بیشتری قائل بودند و در همه موارد دو کشور با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشتند، امیدواریم دولت لبنان تشخیص درستی داشته باشد و میان دو دولت و مسئولان و نهادهای مسئول هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: توافق هایی  برای ایجاد روابط  دوستانه میان دو کشوربرقرار شد اما سوریه در لغو آن هیچ نقشی نداشت و لبنانی ها خود به خوبی از آن اطلاع دارند.

"علی عبدالکریم علی " سفیر سوریه در لبنان گفت: لبنان کشوری است که مرزهایش سوریه، دریا و فلسطین اشغالی است از اینرو تولیدات کشاورزی و صنعتی و حتی فعالیت گردشگری آن ایجاب می کند میان دو کشور همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد الان نیز مناطق تحت تسلط  گروههای تروریستی در درعا و گذرگاه نصیب و گذرگاه های دیگر عراق آزاد شده است.

وی افزود: در بازسازی، سوریه و لبنان با یکدیگر متحد هستند، سوریه به بازگشت شهروندانش نیازمند است و با اشتیاق دنبال آن است  و کرامت سوری ها نیز ایجاب می کند شهروندان سوریه به مناطق خود بازگردند  حتی مناطق تخریب شده توسط گروه های مسلح بیشتر از مناطقی که بدان  پناه برده اند، ضامن بازگرداندن کرامت سوری هاست.

وی افزود: بیشتر سوری ها در صدد بازگشت و بازسازی مناطق تخریب شده هستند؛ سوری ها در ساختن سوریه و بازسازی آن، چه برای ساختن یا استفاده از تجارب یکسان هستند، هم چنین سرمایه های سوریه نیز نقش اساسی دارد نیروهای هم پیمان و دوست سوریه نیز همراه سوریه  با توطئه ای که منطقه را هدف قرار داده بود مقابله می کردند.

سفیر سوریه در لبنان افزود: کنفرانس هایی با نظارت دولت  و مشارکت کارشناسان با مدیریت شرکت های بخش های خصوصی برگزار شد پس از این نیز نمایشگاه بین المللی دمشق برگزار خواهد شد .

وی افزود: بازسازی از مدتها پیش شروع شده و باید تسریع یابد و بخش های بیشتری بدان مشغول شوند، برخی شهرهای صنعتی که جنگ نقطه پایانی برای ان بود، بازگشایی شده و بازسازی این شهرها روی دیگری از پیروزی است .

وی تاکید کرد در دوره بعدی و طی سالیان بعد،  سوریه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و بازگشایی کارخانه های حلب و دمشق آغاز راه  است و سرمایه گذاری ها نیز بیشتر خواهد شد.

سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد سوریه پیش ازین امن ترین و خودکفاترین و آزادترین کشور منطقه در جهان بود ،سوریه فردا نیز همینگونه خواهد بود و برای  پر کردن شکاف ها برنامه هایی وجود دارد ما به آینده سوریه برای همکاری با هم پیمانان سوریه خوش بین هستیم همانگونه که در مقابله با تروریست با این کشور همکاری کردند.

پربیننده ترین خبرها