حماس: آمریکا سخنگوی اشغالگران صهیونیست شده است

حماس: آمریکا سخنگوی اشغالگران صهیونیست شده است
جمعه 29 تير 1397 - 19:27

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به درخواست مقامات آمریکایی مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، گفت که واشنگتن سخنگوی صهیونیست‌ها شده است.

العالم - آمریکا

«سامی ابو زهری»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به یادداشت «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا، «جیسون گرینبلات»، مشاور دونالد ترامپ و «دیوید فریدمن»، سفر این کشور در فلسطین اشغالی در روزنامه واشنگتن‌پست واکنش نشان داد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «این که گرینبلات و کوشنر روایت اسرائیلی را [در ارتباط با حوادث اخیر غزه] قبول و مشترکا به جنبش حماس حمله می‌کنند، بیانگر میزان حقارت دولت آمریکا است؛ دولتی که مسئولان آن تبدیل شده‌اند به سخنگویان اشغالگران اسرائیلی».

سه مقام آمریکایی نام‌برده امروز (جمعه) در یادداشتی مشترک در روزنامه واشنگتن‌پست، از جنبش حماس خواستند به اقدامات خود در غزه از قبیل شلیک راکت و ارسال بادبادک‌های آتش‌زا به سرزمین‌های اشغالی پایان داده و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. (جزئیات بیشتر)

آن‌ها مدعی شدند که شرایط بد معیشتی نوار غزه در سایه سیاست‌ها و اقدامات حماس بوده و از این جنبش خواستند نظامیان صهیونیستی را که در بند دارد، آزاد کند.

همزمان با این پیشنهاد آمریکایی و سردرگمی مقامات رژیم اشغالگر قدس در قبال بادبادک‌های اهالی غزه، دفتر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که با طرح مصر برای آشتی ملی موافقت کرده است.

به رغم اینکه هنوز جزئیات این طرح از سوی طرف‌های ذی‌ربط مصری و فلسطینی منتشر نشده است، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه مدعی شد که مفاد این طرح شامل تشکیل دولت آشتی ملی، پرداخت حقوق کارمندان غزه از سوی تشکیلات خودگردان و لغو تحریم‌های یازده ساله این تشکیلات علیه اهالی غزه است. (جزئیات بیشتر)

اهالی غزه طی چند ماه گذشته در اعتراض به تصمیم‌های اخیر آمریکا در قبال قدس و طرح موسوم به «معامله قرن» تظاهراتی تحت عنوان حق بازگشت آغاز کردند و این تصمیمات و طرح مذکور را محکوم و بر حقوق منصوص خود بر اساس قطعنامه ۱۳۴ سازمان ملل در مورد حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های اشغالی تأکید کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در آذرماه سال گذشته، شهر قدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اردیبهشت ماه سفارت خود را به این شهر منتقل کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه حماس بر تداوم راهپیمایی‌های حق بازگشت تا تحقق خواسته‌های اهالی غزه و لغو تصمیمات آمریکا تأکید دارند.

اهالی غزه طی این راهپیمایی‌ها در ابتکاری جدید، با ارسال بادبادک‌های آتش‌زا به سرزمین‌های اشغالی در اطراف غزه، توانستند ۲۰ کیلومتر مربع از مزارع و مراتع صهیونیست‌ها را آتش زده و مقامات صهیونیستی را به چالش بکشند.

پربیننده ترین خبرها