پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی قرارداد همکاری امضا کرد

پالایشگاه تبریز با شرکت آلمانی قرارداد همکاری امضا کرد
شنبه 30 تير 1397 - 11:34

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اعلام کرد: قرارداد همکاری با کنسرسیومی متشکل از یک شرکت آلمانی و یک شرکت ایرانی برای بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی امضا شده است.

العالم - ایران / اقتصادی

غلامرضا باقری دیزج آمروز شنبه در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح همکاری به مدت 24 ماه با اعتبار 12 میلیون دلار در راستای اهداف زیست محیطی شرکت اجرا می شود.

باقری، ظرفیت واحد بازیافت گازهای انتهایی را متناسب با ظرفیت واحد گوگردسازی به میزان 110 تن در روز عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد اجرا می شود.

وی تاکید کرد: شرکت پالایش نفت تبریز همگام با تولید، به مسایل زیست محیطی و تولید فرآورده های با استاندارد روز جهانی توجه ویژه دارد. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: امروزه توجه به مسوولیت های اجتماعی یکی از مقوله های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند وظیفه برخی صنایع همچون پالایشگاه خدمات رسانی است، پالایشگاه تبریز نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی توانند بی تفاوت باشند و در این راستا پالایشگاه تبریز اقدامات مهمی انجام داده است.

باقری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فرآورده های پالایشگاه تبریز خدماتی است، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح ها و پروژه های مختلف خود نسبت به موضوعات زیست محیطی توجه ویژه دارد.

وی گفت: بر اساس توافق نامه منعقد شده با شهرداری کلانشهر تبریز، این شرکت همگام و همزمان با اجرای طرح های زیست محیطی پالایشگاه جهت ارتقا کیفی فرآورده های تولیدی، توسعه فضای سبز در ۱۰ هکتار از زمین های شرکت و اطراف آن را بصورت درختکاری در دست انجام دارد.

به گزارش ایرنا، مراحل اجرایی پالایشگاه تبریز از سال ۱۳۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید.

نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تأمین می‌شود. شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی است.

بنزین معمولی و یورو 4 ، گاز مایع، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، بنزن، گوگرد و قیر از عمده تولیدات این پالایشگاه است.

پربیننده ترین خبرها