ولی‌عهد سعودی هر لحظه منتظر توطئه شاهزادگان است

ولی‌عهد سعودی هر لحظه منتظر توطئه شاهزادگان است
شنبه 30 تير 1397 - 17:04

منابع نزدیک به خانواده سلطنتی در ریاض، گفته‌اند که بن سلمان نگران توطئه شاهزادگان علیه خود است و پادشاه سعودی قصد ندارد در شرایط فعلی قدرت را به او واگذار کند.

العالم _ عربستان سعودی

منابع مطلع در داخل عربستان سعودی خبر داده‌اند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از تحرکات خارجی علیه وی به واسطه برخی افراد داخل خانواده سلطنتی به شدت نگران است.

به نوشته پایگاه خبری «تاکتیکال ریپورت»، افراد نزدیک به خاندان حاکم سعودی، گفته‌اند که ولی‌عهد جوان هر لحطه منتظر تحرکاتی از سوی برخی شاهزادگان خارج از کشور به خصوص «عبدالعزیز بن عبدالله» پسر عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق و معاون سابق وزیر خارجه است. او علی رغم تماس‌های مکرر ریاض، حاضر به بازگشت به عربستان نشده است.

همچنین «عبدالله بن خالد بن عبدالعزیز» نیز از جمله افرادی است که از سوی بن سلمان در مظان این اتهام قرار دارد که دست به توطئه بزند. در کنار این افراد، شاهزادگانی نیز هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند و برخی شاهزادگان نیز در خارج از عربستان از سرنوشت خود بیم دارند.

طبق این گزارش، نقطه مشترک تمامی آن‌ها در این است که هیچ کدام با محمد بن سلمان بیعت نکرده‌اند و به علت نگرانی‌هایی که وجود دارد، «ملک سلمان» در نشستی محرمانه، گفته است که ضروری نمی‌داند که فعلا پادشاهی را به پسرش منتقل کند.

فارس

در همین راستا، «مضاوی الرشید» معارض عربستانی و استاد دانشگاه مقیم در لندن، اخیرا در یادداشتی، در خصوص حمل سلاح از سوی مخالفان دولت سعودی به خاطر سیاست قلمع و قمع ولی‌عهد جوان هشدار داده و نوشته است که سیاست‌های بن سلمان موجب ثبات در عربستان نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها