برنامه چند میلیارد دلاری عربستان برای نوسازی ناوگان دریایی ارتش با همکاری آمریکا

برنامه چند میلیارد دلاری عربستان برای نوسازی ناوگان دریایی ارتش با همکاری آمریکا
شنبه 30 تير 1397 - 18:29

آمریکا قصد دارد در یک طرح چند میلیارد دلاری ناوگان دریایی ارتش عربستان را با کشتی‌های رزمی جدید ویژه به روز رسانی کند.

العالم _ عربستان سعودی

آمریکا قصد دارد با کمک  برخی شرکت‌های خود نیروی دریایی عربستان را بروز کند.

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» شرکت «لاکهید مارتین» اخیرا برنده مناقصه‌ای به ارزش 450 میلیون دلار برای طراحی چهار کشتی جنگی جدید ویژه نیروی دریایی سلطنتی عربستان و به عنوان بخشی از برنامه چند میلیارد دلاری این کشور برای بهبود ناوگان دریایی خود شده است.

 شرکت لاکهید مارتین قصد دارد ناوگان کنونی نظامی عربستان را مجهزتر کند و آنطورکه عنوان شده این شرکت می‌خواهد کشتی‌های رزمی مجهزی که قادر به عملیات در اقیانوس هستند را برای عربستان طراحی کند.

لاکهید مارتین درحالی قصد نوین سازی نیروی دریایی عربستان  را دارد که این کشور در طرح موسوم به «برنامه دوم توسعه نیروی دریایی » بیش از یک دهه است که درحال اجرای این طرح است.  

وبگاه نیروی دریایی آمریکا در ادامه نوشت که عربستان قصد دارد 20 میلیارد دلار در مسیر نوین سازی ناوگان دریایی خود هزینه کند.

براساس این گزارش، عربستان در راستای توسعه ناوگان دریایی خود درحال خرید پنج کشتی گشت زنی ویژه اقیانوس به نام «آونتا 2200» از اسپانیا است .

قرار است ساخت این کشتی‌ها سال جاری میلادی آغاز شود و عربستان  سال 2022 به این کشتی‌های ویژه مجهز شود.

 کاخ سفید اعلام کرده که  قرار است ظرف ده  سال، عربستان حجم قراردادهای نظامی خود با آمریکا را به 300 میلیارد دلار افزایش دهد.

عربستان دلیل خرید این حجم سلاح را مقابله با تهدید‌های منطقه‌ای از جمله  «ایران» اعلام کرده است.

این دو کشور هراز گاهی رزمایش‌های مشترکی را نیز اجرا می‌کنند به طوری ‌که چندی قبل رزمایش مشترک نیروی زمینی عربستان سعودی و ارتش آمریکا تحت عنوان «دوستی 2018» در بخش شمالی عربستان برگزار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها