روزنامه نزدیک به اردوغان:

بن سلمان، السیسی و شیخ زاید همدست صهیونیست‌ها هستند

بن سلمان، السیسی و شیخ زاید همدست صهیونیست‌ها هستند
شنبه 30 تير 1397 - 20:39

یک نشریه نزدیک به دولت ترکیه، ولی‌عهد عربستان، ولیعهد ابوظبی و رئیس جمهور مصر را بابت عدم مخالفت با طرح جنجالی تل آویو درباره «کشور یهود»، «همدست صهیونیسم» خطاب کرد.

العالم _ ترکیه

یک نشریه هوادار دولت ترکیه در شماره روز شنبه خود ولی‌عهد عربستان، رئیس جمهور مصر و ولی‌عهد ابوظبی را به خاطر مواضعشان در قبال لایحه جنجالی اخیر تل آویو «همدستان صهیونیسم» لقب داد.

روزنامه «استار دیلی» در شماره امروز خود با انتشار تصاویر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان، «محمد السیسی» رئیس جمهور مصر و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی از حمایت علنی آن‌ها و برخی کشورهای عرب از طرح جنجالی رژیم اسرائیل انتقاد کرد و نوشت، این‌ها چشمان خود را بر مشروعیت سرزمین‌های اشغالی بستند.

 این روزنامه سپس به مخالفت آشکار ترکیه به این طرح و واکنش ضعیف اردن و اتحادیه عرب اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، پارلمان رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته در رای‌گیری نهایی، لایحه تبعیض‌آمیز «کشور یهود» را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

همچنین با حذف زبان عربی از مدارس، زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته خواهد شد. این طرح با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رسید. 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این قانون روز یکشنبه از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دچار تغییراتی شد.

بدین ترتیب، بندی از این لایحه مبنی بر «ایجاد جامعه‌ای متشکل از مردمانی که آیین و ملیت یکسانی دارند با هدف حفظ اصالت این جامعه» با بند جدیدی مبتنی بر «شهرک‌های یهودی» جایگزین شد.(جزئیات بیشتر)

روزنامه هوادار دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که از سوی یک تاجر نزدیک به وی اداره می‌شود  در ادامه نوشت که این سه مقام برای دور نگه داشتن ترکیه از قدس اشغالی و کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها متحد شدند.

این درحالی است که «ابراهیم کالین» سخنگوی اردوغان نیز با انتقاد شدید از طرح جنجالی صهونیست‌ها گفت: «با این لایحه جدید برنامه صهیونیست‌ها برای از بین بردن مردم فلسطین و اراضی‌ آن‌ها وارد مرحله‌ای جدید می‌شود. با حمایت کامل «دونالد ترامپ»،رئیس جمهور آمریکا ،نتانیاهو بی‌شرمانه تلاش می‌کند تا اشغال فلسطین را قانونی کند و با کل جهان مسلمان مخالفت کند.»

دولت مصر روز شنبه در بیانیه‌ای نیم بند طرح رژیم صهیونیستی را «محکوم» کرد. 

پربیننده ترین خبرها