مهم‌ترین سلاح‌های تک‌تیراندازی مقاومت فلسطین در نوار غزه + تصاویر

مهم‌ترین سلاح‌های تک‌تیراندازی مقاومت فلسطین در نوار غزه + تصاویر
يکشنبه 31 تير 1397 - 13:44

یک وبگاه عربی در گزارشی به معرفی بارزترین سلاح‌های تک‌تیراندازی که رزمندگان مقاومت فلسطین علیه نظامیان رژیم صهیونیستی از آن استفاده می‌کند، پرداخت.

العالم _ فلسطین اشغالی

کشته شدن یک نظامی صهیونیستی با گلوله تک‌تیراندازان مقاومت فلسطین در جمعه گذشته (29 تیرماه) نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد، به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی اذعان کرد این تیراندازی از فاصله دور صورت گرفته و گلوله با این حال، کارگر افتاده است.

بر اساس گزارش «عربی 21»، گروه‌های مقاومت فلسطینی و در رأس آن گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس به دلیل محاصره غزه و نبودِ امکان وارد کردن سلاح، به سمت ارتقای برخی سلاح‌ها پیش رفتند، مثلا در سال 2014 از ساخت سلاح تک‌تیراندازی به نام‌«الغول» خبر دادند که حاصل ایجاد تغییراتی در یک سلاح سنگین ضدهوایی با کالیبر 14.5 بود و بُرد آن به دو کیلومتر می‌رسید.

بنا به این گزارش، بارزترین سلاح‌های تک‌تیراندازی مقاومت فلسطین به شرح زیر است:

«اشتایر» که در غزه به «اتریشی» (النمساویه) معروف است

این سلاح با کالیبر 12.7 ساخت کشور اتریش است و از جمله سلاح‌های تک‌تیراندازی پر استفاده در جهان است زیرا در برابر عوامل محیطی جوی، مقاوم است و برد آن به حدود دو کیلومتر می‌رسد. مقاومت تا کنون چندین بار از این سلاح برای هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی در نوار غزه استفاده کرده است.

از این سلاح برای هدف قرار گرفتن، افراد، رادارها، سامانه‌های نظارتی، بالگردها و خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

«دراگانُف»

ساخت کشور روسیه با کالیبر 7.62 است و به دلیل وزن کم (حدود چهار کیلو و نیم) و آسانی جابه‌جایی، مقاومت در نوار غزه، از آن استفاده زیادی دارد.

برد این سلاح تک‌تیراندازی به 1.3 می‌رسد و مجهز به دوربینی برای نزدیک کردن هدف است. خشاب این سلاح 10 تیر می‌خورد و به «کلاشینکوف» بسیار شبیه است. روسیه از یک سال پیش عملیات ارتقای سلاح مذکور را آغاز کرد و اکنون دقت هدف‌گیری و برد آن را افزایش داده است.  

«رُماک 3»

دقیقا شبیه به تک‌تیرانداز دراگانف و ساخت رومانی است، این تک‌تیرانداز در کشورهای مختلف جهان مانند عراق‌، یوگسلاوی و ایران ساخته می‌شود.

«اف‌ان فال» (FN FAL)

ساخت بلژیک و از جمله مشهورترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است. قابلیت تبدیل به اسلحه سبک، اسلحه تهاجمی و اسلحه تک تیراندازی را دارد. در دقت بالا متمایز و بدون شک از مشهورترین و قوی‌ترین سلاح‌های تک‌تیراندازی در جهان است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها