513 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم هستند

513 فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حبس ابد محکوم هستند
يکشنبه 31 تير 1397 - 13:55

گزارش یک مرکز فلسطینی حاکی از ‌آن است که رژیم صهیونیستی 513 زندانی فلسطینی را به حبس ابد محکوم کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

طبق گزارشی از مرکز ویژه پژوهش‌های اسرای فلسطینی، 513 فلسطینی محکوم به حبس ابد هستند و هم‌اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی، محبوسند.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، این آمار پس از آن اعلام می‌شود که دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی اخیرا دو اسیر فلسطینی به نام‌های «یوسف ابو الرب و یوسف خالد کمیل» (20 و 21 ساله) از استان جنین را به حبس ابد محکوم کرد.

دو جوان یاد شده در سال گذشته (2017) بازداشت شدند و طبق ادعای صهیونیست‌ها، متهم به دست داشتن در قتل یک شهرک‌نشین صهیونیست در شهر «کفرقاسم» هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین منزل یوسف ابو الرب و یوسف خالد کمیل را تخریب و آنها را ملزم به پرداخت جریمه 258 هزار شِکِلی کرده است.

«ریاض الاشقر» سخنگوی رسانه‌ای مرکز یاده شده در این خصوص گفت، حکم صادر شده برای این دو جوان، سومین مورد در آغاز سال جاری (2018) تا کنون است . در فوریه سال جاری اسیر «محمد سامی العزه» (22 ساله) از بیت‌لحم نیز به حبس ابد محکوم شد، بنا به ادعای صهیونیست‌ها وی به همراه شهید «عبدالحمید ابو سرور» متهم به کاشت بمب انفجاری در مسیر اتوبوس‌ حامل شهرک‌نشینان در قدس (در آویل 2016) بود، ماجرایی که در آن 20 شهرک‌نشین زخمی شدند.

الاشقر در ادامه اعلام کرد مدت زمان حبس ابد از نظر رژیم صهیونیستی 99 سال است و حکم مذکور برای اسرای امنیتی متهم به قتل صهیونیست‌ها و عاملان عملیات‌های مسلحانه و استشهادی صادر می‌شود.

هم‌اکنون بیش از 6000 فلسطینی در زندانی‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

پربیننده ترین خبرها