اعتراض صیادان یمنی در بندر الحدیده

يکشنبه 31 تير 1397 - 18:28

صیادان یمنی در استان الحدیده در شمال غرب این کشور جنایات آل سعود و امارات ضد آنان در دریا را محکوم کرده و گفتند که نیروهای امارات و سعودی مانع ورود آنان به دریا برای ماهیگیری می شوند و تاکنون صدها نفرشان را کشته اند.

العالمیمن

پس از تبلیغات گسترده آل سعود و همپیمانانش برای نفوذ تبلیغاتی در استان الحدیده، زندگی در بخش ماهیگیری به روال عادی خود بازگشته است.

ماهیگیری از مشاغلی است که به خاطر محاصره و حمله آل سعود، برای شاغلانش که از فقیرترین اقشار جامعه یمن هستند، مشکلات زیادی، وجود دارد.

مساحتی از آب که برای ماهیگیری مجاز می باشد خالی از ماهی بوده و ماهیگیران یمنی در معرض تیراندازی قایقها، ناوها و حتی بمباران جنگنده های آل سعود و ائتلاف آن قرار دارند.   

علی باری دبیرکل شورای محلی بخش الحوک در استان الحدیده به خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن گفت که ماهیگیری منبع درآمد ماهیگیران است، آنان درآمد دیگری ندارند، اما ما مانند کوه در برابر این حمله مقاوم و استوار هستیم.  

 که ماهیگیران یمن همواره در معرض هجوم متجاوزین پلید هستند و این حمله در تمام مناطق حتی ضد قایق های آنان در دریا، جزایر و بنادر موجود است اما ما به راهمان ادامه خواهیم داد.

محدودیت های روزمره اعمال شده توسط ائتلاف علیه ماهیگیران، دهها نفر از آنان را وادار به تجمع در برابر شیلات نمود تا جامعه جهانی را به اجرای قوانین بین المللی از سوی سازمان ملل متحد فرابخوانند که در، وهله اول، این نهاد را شریک جنایات ضد ماهیگیران می دانند.    

عبدالملک حسن صفران مدیر بنادر و شیلات استان الحدیده به خبرنگار شبکه العالم گفت که این تجمع در اعتراض به حمله ائتلاف به ماهیگیران و قایقهایشان است که از ابتدای جنگ ضد یمن تا زمان حاضر 150 نفر از آنان به شهادت رسیده اند.

ماهیگیران یمنی پس از آن نقض مستمر حقوقشان و محاصره که باعث شدهمنبع درآمدشان را از دست بدهند را بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر محکوم نمودند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها