تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به تداوم بازداشت زندانیان سیاسی

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به تداوم بازداشت زندانیان سیاسی
يکشنبه 31 تير 1397 - 22:31

تظاهرات‌کنندگان بحرینی امروز در اعتراض به تداوم بازداشت زندانیان سیاسی، جاده‌های اصلی مناطق مختلف بحرین را مسدود کردند.

العالم - بحرین

معترضان بحرینی امروز یکشنبه با آتش زدن لاستیک‌های خودرو در یکی از جاده‌های اصلی که جنوب کشور را به منامه وصل می‌کند، این جاده را مسدود کردند.

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، معترضان همچنین در یکی از جاده‌های مواصلاتی شهر عیسی به منامه واقع در نزدیکی منطقه «البلاد القدیم» نیز لاستیک‌های خودروها را آتش زدند.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه نیز اعلام کرد که این اعتراضات به نشانه همبستگی با زندانیانی برگزار می‌شود که بنا به انگیزه‌های سیاسی و به دلیل درخواست حقوق مشروع خود بازداشت شده‌اند.

شماری از زندانیان سیاسی از جمله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین و تعدادی از روحانیون شیعه در زندان به سر می‌برند.

بازداشت موقت یک روحانی به دلیل انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی

دادستانی بحرین امروز یکشنبه دستور حبس موقت یک روحانی شیعه به مدت هفت روز به اتهام انتشار مطالب توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی، صادر کرد.

هنوز علت دقیق بازداشت این روحانی مشخص نیست اما روزنامه «الأیام» بحرین به نقل از دادستان استان شمالی بحرین نوشت که دادستانی از اداره مبارزه با جرایم الکترونیکی در خصوص اقدام یک فرد در انتشار مطالب اهانت‌‌آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی، دریافت کرد که سریعا اجرای تحقیقات در این باره انجام شد و پس از آنکه فرد متهم تأیید کرد که این حساب کاربری مختص اوست، دستور بازداشت موقت وی صادر شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که اداره مبارزه با فساد، امنیت اقتصادی و الکترونیکی در بحرین دو روز پیش شیخ «محمد سعید العرادی» (۵۴۴ ساله) را به اتهام انتشار مطالب اهانت‌آمیز در صفحه توییتری خود، توقیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها