سازمان ملل: کمبود سوخت جان فلسطینیان غزه را تهدید می کند

سازمان ملل: کمبود سوخت جان فلسطینیان غزه را تهدید می کند
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 08:21

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد یکشنبه شب هشدار داد که کمبود سوخت در نوار غزه جان مردم را در این باریکه به خطر انداخته است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، جیمی مک گولدریک افزود: قطع برق در غزه به صورت مداوم صورت می گیرد و در بعضی مواقع به 20 ساعت در روز می رسد.
وی گفت: احتمال دارد سوخت چهار بیمارستان در سه روز آینده پایان یابد و این مساله منجر به کاهش خدمات ضروری پزشکی برای مردم غزه خواهد شد.
هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد اضافه کرد: بیماران قلبی، کلیوی و معلول که تحت مراقبت های ویژه قرار داردند بیشتر در معرض خطر هستند.
طی روزهای گذشته رژیم صهیونیستی گذرگاه کرم ابوسالم میان سرزمین های اشغالی و غزه را بست.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت: در صورتی که اوضاع در غزه رو به برقراری آرامش رود، امکان بازگشایی گذرگاه کرم ابو سالم وجود دارد.
به گزارش ایرنا، مردم غزه در چارچوب راهپیمایی هایی که از 30 مارس (10فروردین) شروع شده است، هر جمعه با تجمع در منطقه حائل میان غزه وسرزمین های اشغالی برحق قانونی فلسطینیان برای بازگشت، پایان محاصره غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید می کنند.
شمار شهدای فلسطینی «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به دست نیروهای صهیونیستی که از 30 مارس (10 فروردین) تاکنون به 137 تن رسیده است، افزون بر آن که بیش از 15 هزار نفر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها