خدمات کنسولی به حجاج در عربستان ارائه می‌شود

خدمات کنسولی به حجاج در عربستان ارائه می‌شود
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 08:42

در دیدار هیأت کنسولی اعزامی به حج 97 با سرپرست حجاج ایرانی، علاوه بر نگاه وحدت‌آمیز به حج به ارائه هرگونه خدمات کنسولی به حجاج در عربستان اشاره شد.

العالم- ایران/ سیاسی 

 هیأت کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 97 روز گذشته 31 تیرماه با حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دراین دیدار حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر حضور هیأت کنسولی وزارت امور خارجه در موسم حج را موجب دلگرمی برای حجاج و دست‌اندرکاران حج دانست و گفت: حضور شما در حج موجب دلگرمی و اطمینان خاطر حجاج خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با تشریح فضای کنونی روابط دو کشور، تصریح کرد: نگاه ما به حج نگاه وحدت و استفاده از این فضا به نفع امت اسلامی و پرهیز از طرح مسایل اختلاف برانگیز است.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: دو طرف حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌اند و تلاش بر این است که با اعتماد سازی و تعامل طرفین حج به شکل مطلوب انجام شود.

وی به محورهای توافقنامه امضاء شده با وزیر حج عربستان و تاکید بر حفظ عزت، امنیت و کرامت زائران ایرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد از رهگذر حج بتوان گام‌های موثری برای بهبود شرایط کنونی برداشت.

در این دیدار حسین کمالیان سرپرست هیأت کنسولی وزارت امور خارجه اعزامی به حج 97، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این هیأت برای خدمات رسانی به حجاج اظهار داشت: خدمت به ضیوف الرحمان یک توفیق الهی است و ما تلاش خواهیم کرد با تلاش مضاعفی که شایسته حجاج عزیز کشورمان است در راستای پیشبرد اهداف حج به زائران خدمت کنیم.

به گفته وی، هیأت کنسولی وزارت امور خارجه از مردادماه در عربستان مستقر شده و تا بازگشت آخرین کاروان از زائران کشورمان آماده ارائه هرگونه خدمات کنسولی به حجاج خواهد بود.

 

پربیننده ترین خبرها