جهانگیری: مناطق محروم از مزایای طرح های عمرانی بهره مند شوند

جهانگیری: مناطق محروم از مزایای طرح های عمرانی بهره مند شوند
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:40

معاون اول رییس جمهوری گفت: دستگاه های دولتی، شرکت ها و پیمانکارهای مجری طرح های اقتصادی و صنعتی بویژه در مناطق محروم باید تمام مساعی خود را بکار گیرند تا ساکنان این مناطق از مزایای احداث صنایع و طرح های عمرانی بهره مند شوند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در دومین جلسه شورای اقتصاد، با اشاره به گزارش ارایه شده در جلسه به منظور گاز رسانی به هزار و 200 خانوار روستایی،افزود: خوشبختانه در پایان دولت یازدهم 14 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شده اند و با تخصیص اعتبار لازم از محل هدفمندی یارانه ها و صرفه جویی در مصرف سوخت تلاش خواهیم کرد تا همه روستاهای کشور از مزایای گاز برخوردار شوند.
در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، نیرو،‌ کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی،‌ فناوری رییس جمهور حضور داشتند پیشنهادات برخی دستگاه های مطرح شد. 
اعضا با درخواست وزارت نفت برای بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری از میدان های مشترک نفتی‌ آبان و پایدار غرب، اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای طرح حفظ ظرفیت و تداوم عملیات پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در خصوص موضوع طرح یکپارچه میدان های مشترک نفتی غرب کارون، طرح توسعه و بهره برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح توسعه جامع و یکپارچه و تکمیل فازهای 11 تا 24 میدان گازی مشترک با الحاق طرح توسعه اولیه بخش شرقی این میدان (میدان گازی بلال) و اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح گازرسانی به باقیمانده شهرها و روستاها از طریق خط لوله CNG و سایر روش ها موافقت کردند.
همچنین درخواست وزارت راه و شهرسازی برای انتشار اوراق مشارکت به میزان 6 هزار میلیارد ریال جهت ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور تصویب و مقرر شد برخی ابهامات موجود در کمیسیون مربوطه مرتفع شود.
در این جلسه درخواست دیگر وزارت نیرو مبنی بر اصلاح مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی خراسان و تغییر زمان بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای این طرح مورد موافقت قرار گرفت.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، همچنین اعضا با اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در خصوص احداث 8 بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا (کلاس F) در ساخت نیروگاه های اصفهان، تهران، بوئین زهرا، اندیمشک، تبریز، بندرعباس و رامین اهواز موافقت کردند. 
طرح احیای سد دز به منظور افزایش 100 میلیون متر مکعب حجم آب ذخیره شده و ایجاد ظرفیت برای تولید برق بیشتر با سرمایه گذاری 330 میلیون یورو از دیگر مصوبات این جلسه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها