تحویل اسیر اردنی به اشغالگران

تحویل اسیر اردنی به اشغالگران
جمعه 17 شهريور 1391 - 07:58

سازمان حقوق بشر عربي فاش کرد، مسئولان اردني يک شهروندان اين کشور را به رژيم اشغالگر تحويل داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است، "سامر عبداللطیف حلمی البرق" شهروند اردنی است که سال 2002 در افغانستان به دست نیروهای آمریکایی بازداشت و در سال 2003 به دولت اردن تحویل داده شد .. وی در این مدت به شدت تحت شکنجه قرار گرفت و اتهاماتی در خصوص مسائل تروریستی علیه او مطرح شد، ولی با وجود ثابت نشدن این اتهامات، وی 5 سال را در زندان های اردن سپری کرد.

در این بیانیه آمده است: البرق پس از  آزادی به کار در یکی از درمانگاه های امان پرداخت، ولی در تاریخ 25/04/2010 دستگاه اطلاعاتی اردن ناگهان بدون تفهیم هرگونه اتهام او را بازداشت کرد .. وی سه ماه بعد در پل "ملک حسین" به دستگاه جاسوسی رژیم اشغالگر تحویل داده شد؛ دولت اردن در آن هنگام با انکار این موضوع مدعی شد که البرق اردن را با اختیار خود ترک کرده است .. البته پس از مدتی یک مسئول دیگر با اصلاح این اظهارات، اعلام کرد که البرق به تشکیلات خودگردان تحویل داده شده است.

بر اساس این بیانیه، البرق در زندانهای رژیم اشغالگر به شدت تحت شکنجه قرار گرفت .. این اسیر اردنی در 24/05/2012 دست به اعتصاب غذا زد و تا امروز وی حدود 108 روز است که در اعتصاب به سر می برد.

سازمان حقوق بشر عربی با اشاره به وضعیت وخیم جسمی این اسیر اردنی به دلیل اعتصاب غذای طولانی، اقدام غیرقانونی مسئولان این کشور را در تحویل یک شهروند به رژیم صهیونیستی، محکوم کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها