لفاظی‌های ادامه دار نتانیاهو علیه ایران؛ این بار در دیدار با لاوروف

لفاظی‌های ادامه دار نتانیاهو علیه ایران؛ این بار در دیدار با لاوروف
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 23:09

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با وزیر خارجه روسیه دیدار و با وی درباره ایران گفت‌وگو کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار روز دوشنبه با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه لفاظی‌های گذشته علیه ایران را تکرار کرد. 

سخنگوی نتانیاهو گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با یک هیئت روس به سرپرستی لاوروف و «والری گراسیموف»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه دیدار کرده است. 

یک مقام رژیم صهیونیستی به «باراک راوید»، خبرنگار کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته نتانیاهو به لاوروف گفته لازم است ایران تمامی موشک‌های دوربرد و سلاح‌های خود را به خارج از سوریه منتقل کند، تولید سلاح‌های نقطه‌زن در این کشور را متوقف کند و تمامی سامانه‌های دفاعی‌اش را از آنجا بیرون ببرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از لاوروف خواسته تمامی گذرگاه‌های مرزی بین سوریه و لبنان به منظور جلوگیری از انتقال سلاح برای حزب‌الله تحت نظارت قرار گیرند.

او همچنین خواستار نظارت بر گذرگاه‌های مرزی بین عراق و سوریه با هدف جلوگیری از نفوذ ادعایی نیروهای نزدیک به ایران از طریق عراق به سوریه شده است. 

مقام‌های روسیه پیش از این از حضور نیروهای حزب‌الله و نیروهای مستشار ایرانی در سوریه تا ریشه‌کن شدن تروریسم دفاع کرده‌اند. 

خبرگزاری اینترفکس روسیه شنبه هفته گذشته به نقل از این دیپلمات روس نوشت: «درخواست‌ها برای خروج حزب‌الله از سوریه قبل از ریشه‌کن شدن تروریسم، غیرقابل قبول است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفته است: «مبارزه حزب‌الله با تروریسم افراطی، با سیاست‌های روسیه در خاورمیانه همخوانی دارد.»

این نخستین بار نیست که مقامات روس، از حضور ایران و حزب‌الله در سوریه دفاع می‌کنند. نُهم تیرماه (30 ژوئن) «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که به نفع این رژیم است که تروریسم در سوریه شکست بخورد و این همان کاری است که ایران دارد می‌کند.

بوگدانف با دفاع از علت حضور ایران در سوریه، به تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گفته بود: حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید نمی‌کند... منافع اسرائیل در شکست تروریسم در سوریه است. این همان کاری است که ایران دارد انجام می‌دهد. 

اخیراً «دن کوتس»، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در یک سخنرانی گفت که روسیه تمایل و توان خارج کردن ایران از سوریه را ندارد.

جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ به درخواست دولت قانونی سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور مستشاری دارد.  

پربیننده ترین خبرها