سازمان ملل: غزه درآستانه فروپاشی است

سازمان ملل: غزه درآستانه فروپاشی است
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 07:59

سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع در باریکه غزه به دلیل عوامل متعدد از جمله محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد که غزه در آستانه فروپاشی است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «زید رعد الحسین» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نشست کمیته حقوق ملت فلسطین در سازمان ملل وخامت اوضاع در غزه را ناشی از بحران شدید مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) و محدودیت های اعمال شده علیه غزه از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

​​​​​​​آمریکا دیماه سال گذشته 65 میلیون دلار یعنی بیش از نیمی از کمک های سالانه خود به این آژانس را به بهانه تمایل واشنگتن به بازنگری در ارتباط با این کمک ها تعلیق کرد.

آنروا در حال حاضر به حدود 5 میلیون و 900 هزار فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه خدمات رسانی می کند.

وی همچنین نسبت به احتمال تشدید وخامت اوضاع در پی تصویت قانون نژاد پرستانه اخیر کنست (پارلمان) اسرائیل هشدار داد، قانونی که نژاد پرستی علیه جوامع غیر یهودی به ویژ شهروندان عرب در اسرائیل و ساکنان شهرهای قدس شرقی را ریشه دارتر خواهد کرد و تنش ها را افزایش خواهد داد.

زید همچنین بررسی علل ریشه ای تظاهرات اخیر موسوم به راهپیمایی های بزرگ بازگشت در نوار غزه را خواستار شد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که دفتر وی با تشکیل کمیته ای مستقل برای بررسی کشتار بیش از 100 فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست از جمله 17 کودک در امتداد دیوار حائل میان غزه و فلسطین اشغالی در جریان راهپیمای هایی که از 30 مارس(10 فروردین) آغاز شده، هشدار داده است.

بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه از وخامت اوضاع معیشتی و بهداشتی به دلیل ادامه محاصره از سال 2006 تاکنون رنج می برند.

پربیننده ترین خبرها