ترامپ: از روند پیشرفت خلع سلاح هسته‌ای کره خوشحالم نه عصبانی!

ترامپ: از روند پیشرفت خلع سلاح هسته‌ای کره خوشحالم نه عصبانی!
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 10:09

همزمان با اینکه ناظران و رسانه‌ها بر عدم دستیابی به نتایج ملموس و قطعی یک ماه پس از نشست رئیس‌جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی تاکید دارند اما دونالد ترامپ تاکید کرد از نحوه پیشرفت مذاکرات با پیونگ یانگ بسیار خوشحال و راضی است.

العالم- آمریکا 

به نوشته روزنامه نیشن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: ظرف ۹ ماه گذشته هیچ راکتی از سوی کره شمالی پرتاب نشده و هیچ آزمایش موشکی نیز صورت نگرفته است. ژاپن خوشحال است و تمام آسیا خوشحال و راضی هستند.

وی در ادامه این توئیت افزود: اخبار جعلی بدون پرسش از من و طبق معمول به نقل از منابع ناشناس می‌گویند که من به خاطر آنکه روند پیشرفت به اندازه کافی سریع نیست، عصبانی هستم. این اخبار کاملا نادرست است و من بسیار خوشحال و راضی هستم.

ترامپ در این توئیت درحقیقت به مقاله منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست در روز یکشنبه اشاره دارد که مدعی  شد ترامپ علی‌رغم بیانیه‌هایی که صادر می‌کند و در آن مدعی است که مذاکرات با کره شمالی یک موفقیت بوده اما به خاطر عدم پیشرفت سریع سرخورده و عصبانی است.

این مقاله از معاونین ناشناس کاخ سفید،‌ مقامات وزارت خارجه آمریکا و تعدادی  از دیپلمات‌ها نقل قول کرده است.

ترامپ در سری توئیت‌هایی که روز دوشنبه منتشر کرد به شدت از روزنامه واشنگتن پست انتقاد کرده و گفت: این روزنامه که مالک آن جف بزوس، رئیس آمازون است عقل خود را در برابر من از دست داده و درحقیقت پیش‌بینی شده است.

ترامپ افزود: به نظر من واشنگتن پست چیزی بیشتر از یک لابی‌گر گران قیمت برای آمازون نیست.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اطلاعیه مشترکی که پس از نشست تاریخی‌اش با دونالد ترامپ در تاریخ ۱۲ ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور منتشر کرد بر تعهدش برای همکاری در راستای خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره بار دیگر تاکید کرد.

اما جزئیات دقیق این روند از جمله نحوه و زمان امحای برنامه اتمی کره شمالی هنوز مشخص نشده است.

یک ماه پیش دولت آمریکا بر فوریت خلع تسلیحات اتمی تاکید داشت و اذعان کرده بود که این روند به سرعت آغاز می‌شود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در آن زمان گفته بود: بسیار امیدواریم که بتوانیم این اقدام را تا سال ۲۰۲۰ میلادی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ به نتیجه برسانیم.

اما ۴۰ روز بعد و پس از یک سفر بی نتیجه توسط پامپئو به پیونگ یانگ لحن طرف آمریکایی کاملا تغییر کرد.

ترامپ هفته گذشته به خبرنگاران گفت: ما هیچ محدودیت زمانی و هیچ محدودیت سرعتی نداریم.

پربیننده ترین خبرها