کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، کشتار مردم غزه را «تکان‌‌دهنده» توصیف کرد

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، کشتار مردم غزه را «تکان‌‌دهنده» توصیف کرد
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 14:19

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با «تکان‌دهنده» توصیف کردن کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست، درباره نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

العالم- فلسطین اشغالی 

«زید رعد الحسین» رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی، کشتار فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در تظاهرات مرز غزه را «تکان‌دهنده» توصیف کرد.

رعدالحسین روز دوشنبه در جلسه شورای حقوق بشر با ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر خشونت‌ها در مرز غزه طی چند ماه اخیر، گفت: «به همه طرف‌ها تذکر می‌دهم که هرگونه استفاده نامناسب یا بی‌ملاحظه از سلاح گرم که منجر به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان شود، در قوانین بین‌المللی ممنوع است».

طبق بیانیه منتشر شده در وبگاه سازمان ملل، وی ضمن هشدار درباره اینکه خشونت‌ها در مرز غزه می‌تواند صلح در مناطق دیگر فلسطین اشغالی را نیز تهدید کند، توضیح داد علی‌رغم اقدامات سازمان ملل و مصر جهت برقراری آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس، اما وضعیت در نوار غزه بسیار شکننده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با «تکان‌دهنده» خواندن کشتار مردم غزه توسط نظامیان صهیونیست در مناطق مرزی، گفت این شورا در ماه می تصمیم گرفت که کمیسیون مستقل و بین‌المللی برای تحقیق در این موضوع تشکیل دهد.

رعدالحسین سپس از رژیم صهیونیستی و دیگر طرفین درگیر در مسئله غزه خواست تا همکاری‌های لازم را با این کمیسیون انجام دهند تا مسئولان کشتار مردم غزه و همچنین ناقضان قوانین بین‌المللی و حقوق بشری مشخص شوند.

وی با انتقاد از تداوم بی‌وقفه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی، گفت: «از ابتدای سال 2018، حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان به بیشترین میزان خود طی سه سال اخیر رسیده است».

کمیسیون ویژه حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه برای بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی که روی حقوق مردم فلسطینیان و دیگر ساکنین اراضی اشغالی تاثیر منفی دارد، تشکیل جلسه داد.

پربیننده ترین خبرها