ترامپ منزوی تر از همیشه

ترامپ منزوی تر از همیشه
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 16:12

سخنان تهدید آمیز«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای داشته است.

العالم - ایران / سیاسی

رویتر نوشت دولت ترامپ یک تهاجم و ارتباطات آنلاین را به منظور تحریک نآرامی ها و فشار بر ایران برای پایان دادن به برنامه هسته ای اش آغاز کرد.

اوساچوف یادآورشد: بیانیه توییتری غیر رسمی است و در واقع ابراز موضع توام با احساس است و در مورد ترامپ بدون نوشتن در توییتر هم رفتار احساساتی معلوم است. 

رسانه روسی نوشت: بیانیه توئیتری ترامپ یک بار دیگر از تمایل کاخ سفید برای کنترل بر جهان ازجمله روسیه و چین گواهی می دهد، اما تمایل داشتن یک چیز است و واقعیت ها می تواند چیز دیگری باشد.

اسراییل را شاید بتوان برنده اصلی یک درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دانست.

سفیر جوان سعودیها در واشنگتن دیروز با نگارش مقاله‌ای از حمایت کامل و همه‌جانبه کشورش از موضع سخت ترامپ در قبال ایران سخن گفته است.

دولت بحرین در ادامه حمایت از هرگونه اقدامات ضد ایرانی در سطح بین‌الملل، این بار نیز از سخنان تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران حمایت کرد.

عضو مجلس سنای آمریکا گفت که دولت ترامپ در توضیحات خود به کمیته روابط خارجی این مجلس، اذعان کرد که تاکنون هیچ کشوری از تحریم های واشنگتن علیه ایران حمایت نکرده است.

شورای امنیت به روحانی و ترامپ اخطار داد

شورای امنیت سازمان ملل از روسای جمهور ایران و آمریکا خواست، تنش های لفظی را کنار بگذارند.

نماینده سوئد در سازمان ملل و رئیس کنونی شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم توقف تنش لفظی بین ایران و آمریکا تاکید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در صفحه توییتر خود به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داد.

روحانی پیشتر در واکنش به ادعای آمریکایی ها مبنی بر جلوگیری از صادرات نفت ایران تأکید کرده بود: آمریکا با دُم شیر بازی نکند.

ترامپ در توییتر خود نوشت: خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران؛ هرگز، هیچگاه دوباره ایالات متحده را تهدید نکن.

ناکارآمدی تحریم های ضد ایرانی و تکیه ایران بر اقتصاد مقاومتی و حمایت دیگر کشورهای امضا کننده از توافق هسته ای و منزوی شدن دونالد ترامپ، از جمله مواردی است که برخی از رسانه های عربی در گزارش ها و تحلیل های خود مورد تاکید قرار داده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آشتی با ایران در چه شرایطی ممکن است گفت: «این همیشه ممکن است. رئیس‌جمهور [ترامپ] این را روشن کرده که این را [گفت‌وگو با ایران را] دوست دارد و از آن استقبال می‌کند.».همچنین رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به رئیس جمهور ایران نوشت: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها