چرا نتانیاهو نگران حال «کلاه سفیدها» در سوریه شده است؟

چرا نتانیاهو نگران حال «کلاه سفیدها» در سوریه شده است؟
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 16:54

رژیم صهیونیستی عملیات خارج سازی اعضای گروه «کلاه سفیدها» از خاک سوریه را به سفارش آمریکا و دیگر حامیان غربی این گروه تروریستی انجام داد و این اقدام خود را «حرکتی انسان دوستانه» نامیده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، امروز (سه شنبه) در مطلبی نوشته، نظامیان اسرائیلی عملیات خارج سازی جناح خلاقانه تروریست‌های در حال جنگ در سوریه، یعنی «کلاه سفیدها» را اجرا کردند. این افراد دقیقا مسئول انتشار ویدئوهای جعلی مربوط به «به اصطلاح» حملات شیمیایی ارتش بشار اسد علیه مردم سوریه بودند و اکنون آنها با خارج شدن از خاک سوریه، دیگر جایشان امن شده است. در واقع این خبر خوبی برای گروه‌های تروریستی است که همکاری نزدیک با ‌«کلاه سفیدها» داشتند.

واضح است که قبل از همه وزارت امور خارجه آمریکا از اقدام اسرائیل برای انتقال اعضای «کلاه سفیدها» از خاک سوریه به آنسوی مرز اردن استقبال کرد. در واقع عملیات تخلیه این افراد از سوی کشورهای حامی این گروه، از جمله ایالات متحده، صورت گرفت.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل علت این تصمیم گیری را بدین شکل عنوان کرد که جان آنها ‌در سوریه در معرض خطر قرار داشت، بنابراین تل آویو با یک حرکت «انسان دوستانه» شرایط عبور آنها از خاک اسرائیل و انتقال آنها به کشور ثالثی را فراهم کرد.

جالب توجه است که خانواده‌های اسرائیلی که در نتیجه عملیات و حملات گروه‌های تروریستی مورد حمایت این به اصطلاح ‌«کلاه سفیدها» کشته شده اند، چه نظری در باره این اقدام «انسان دوستانه» رهبران خود دارند. شاید نخست وزیر اسرائیل این کار را برای این انجام داده که دیگر گاز کلر کافی برای ارسال به انبارهای گروههای تروریستی در سوریه نداشته است.

اکنون گروه «کلاه سفیدها» و حامیان آنها از انتشار فیلم‌های ویژه حملات شیمیایی قبلی خوشحال هستند. چرا که دیگر نمی توانند بدین وسیله احساسات مردم را بصورت تصنعی تحریک کنند.

آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و کانادایی‌ها و برخی دیگر کشورهای اروپایی خواستار نجات این دست نشاندگان خود بودند، ولی آیا نخست وزیر اسرائیل به خوبی می‌داند که چه افرادی را به خیال خود از خاک سوریه نجات داده است؟ اکنون در پوشش اعضای «کلاه سفیدها» هر کسی می توانسته از خاک سوریه خارج شود و بعد از این آزادانه در خاک سایر کشورها دست به عملیات تروریستی بزند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها