آمار قربانیان گرما در ژاپن به 80 تن رسید

آمار قربانیان گرما در ژاپن به 80 تن رسید
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 18:47

مقامات ژاپنی اعلام کردند افزایش دما و گرمازدگی در دو هفته گذشته در این کشور، 80 قربانی گرفت و هزاران تن را نیز راهی مراکز درمانی و بیمارستان ها کرد.

العالم ـ آسیا

تلویزیون "ان.اچ.کی" ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد: تنها در یک هفته گذشته بیش از 22 هزار نفر به دلیل گرمازدگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شده و 65 نفر نیز جان باختند.
این گزارش می افزاید در دو روز گذشته نیز 15 تن در این کشور جان باخته اند و آمار قربانیان به 80 نفر رسیده است.
مقام های هواشناسی ژاپن به مردم هشدار می دهند که در برابر گرمازدگی اقدامات پیشگیرانه جدی اتخاذ کنند، زیرا این کشور همچنان در یک موج گرمای کشنده باقی مانده است.
این مقام ها همچنین به مردم توصیه می کنند از ورزش کردن در فضای آزاد خودداری کرده، از دستگاه های تهویه مطبوع استفاده نموده و نوشیدنی زیاد مصرف کنند.
مقام های هواشناسی ژاپن از ساکنان مناطق آسیب دیده بر اثر بارش بی سابقه باران نیز می خواهند که بیش از حد مراقب باشند آنها می گویند که مردم چنین مناطقی به علت خستگی و اختلال در وضعیت زندگی شان در معرض خطر گرمازدگی بیشتری قرار دارند.
بیش از 214 نفر بر اثر وقوع سیلاب و جاری شدن گل و لای در ماه جاری میلادی در غرب ژاپن کشته شدند.
به گزارش ایرنا، به گفته سازمان مدیریت آتش سوزی و بلایای ژاپن، موچ گرمای امسال در ۱۰ سال قبل که ثبت داده ها شروع شده، بی سابقه بوده است.
گرمای طاقت فرسا در غرب و شرق ژاپن ادامه دارد و دمای هوا در برخی مناطق به بالای 41 درجه سانتیگراد رسیده است که یک رکورد در ثبت درجه گرما در این کشور محسوب می شود.
در حالی که دو سال به آغاز بازی های المپیک توکیو باقی مانده است افزایش دمای هوا در ژاپن این نگرانی را به وجود آورده است که اگر این شرایط آب و هوایی دو سال دیگر اتفاق بیافتد، می تواند مشکلاتی برای ورزشکاران و تماشاچیان فراهم کند این امر باعث شده تا دولت مرکزی و کلانشهر توکیو به فکر اتخاذ اقدام هایی برای مبارزه با گرما باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها