شلیک به جنگنده سوری؛ رسوایی حمایت آمریکا و اسراییل از داعش

شلیک به جنگنده سوری؛ رسوایی حمایت آمریکا و اسراییل از داعش
سه شنبه 2 مرداد 1397 - 21:14

پس از افتادن تشت رسوایی حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از کلاه سفیدهای تروریست و داعش از بام سوریه، حالا تل آویو در گافی دیگر یک جنگنده سوری را که درحال مقابله با گروه تروریستی وابسته به داعش بود، هدف قرار داد و ساقط کرد.

العالم ـ گزارش

تا پیش از این هر چه ایران، سوریه و روسیه با استناد به شواهد وقرائن موجود فریاد می زدند که داعش و گروه های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، خیلی گوش شنوایی نبود ولی اکنون که نیروهای سوری به کمک همپیمانان خود در حال پیروزی نهایی به تروریست ها هستند، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای حمایت از اذناب خود چاره ای جز اقدام آشکار و بیرون آمدن از لاک پنهان کاری ندارند.

این وضعیت باعث شده است که آنها ناخواسته مجبور شوند اقداماتی که همواره به صورت مخفیانه و پشت پرده علیه ملت سوریه و مردم منطقه در قالب گروه های مسلح و تروریستی انجام می دادند، فاش کرده و آشکارا وارد میدان شده و حمایت خود را علنی کنند.

پس از فاش شدن حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا از کلاه سفید های ترورست، حالا رژیم صهیونیستی با ساقط کردن یک جنگنده سوری که درحال مقابله با تروریست ها بود، ماهیت حمایت خود از تروریست ها را با فاش کرد.

تلویزیون سوریه روز سه شنبه(2 مرداد ماه 1397) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک جنگنده سوری که تروریست ها را در اطراف وادی الیرموک هدف قرار داده بود، سرنگون کرد. این منطقه در جنوب غرب استان درعا، تحت اشغال گروهک "جیش خالد بن الولید" قرار دارد که در بیعت با گروه تروریستی داعش است.

منابع خبری نیز از شلیک دو فروند موشک پاتریوت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی به سوی جنگنده سوخو سوری خبر دادند. به نبال وقوع این حادثه آویخای ادرعی سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل در توییتی اعلام کرد، بعد از آنکه این هواپیما به عمق دو کیلومتر وارد حریم هوایی جولان [اشغالی] شد، هدف موشک قرار گرفت. ادرعی درتوییت خود درصدد توجیه این اقدام برآمده و خاطرنشان کرده که با این اقدام پیام‌های روشنی ارسال کرده‌ایم که هرگز نقض توافق تفکیک نیروها از سال 1974 را نخواهیم پذیرفت و علیه آن اقدام خواهیم کرد. حکومت سوریه مسئول نقض توافق تفکیک نیروها در بخش سوری جولان است.

دقایقی پس از توییت این مقام صهیونیست، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی سوری روایت سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر ورود جنگنده سوری به حریم جولان اشغالی را رد و خاطرنشان کرد که این هواپیما در آسمان سوریه هدف قرار گرفته است.

این منبع نظامی سوری اعلام کرد که "رژیم صهیونیستی با این اقدام، حمایتش از گروه‌های تروریستی مسلح را تایید کرد و یک جنگنده نیروی هوایی ما را که در حال درهم کوبیدن تجمعات تروریست‌ها در منطقه صیدا در نزدیکی وادی الیرموک در آسمان سوریه بود، هدف گرفته است.

پیش از این نیز با فاش شدن انتقال گروه تروریستی کلاه سفید ها از سوریه از طریق رژیم صهیونیستی حمایت تل آویو و آمریکا از تروریست ها درسوریه و منطقه بیش از پیش آشکار شده بود.

روزنامه بیلد آلمان که خبرنگاران آن در مرز سوریه و رژیم صهیونیستی مستقر هستند، شامگاه شنبه (30 تیرماه 1397) گزارش کرد که رژیم صهیونیستی صدها نفر از نیروهای کلاه سفید و خانواده‌هایشان را از جنوب غربی سوریه به سمت اردن بردند.

تل‌آویو ادعا کرده که این اقدام در راستای تلاش‌های بشردوستانه و به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته اما واقعیت این است که این نیروها اسراری از توطئه آفرینی و جنایت حمله شیمیایی به مردم سوریه را در سینه دارند که در صورت فاش شدن دردسرهای عظیمی برای آنها خواهد داشت که خلاصی از آن به آسانی میسر نخواهد بود.

بر طبق گزارش این روزنامه آلمانی، اواخر وقت شنبه شب، ده‌ها اتوبوس از مرز سوریه به سرزمین اشغالی رفتند. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که پلیس رژیم صهیونیستی و نیروهای سازمان ملل هم از این کاروان حفاظت می‌کردند.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به انتقال صدها تن از عناصر تروریستی کلاه سفیدها به اراضی اشغالی و از آنجا به اردن، تأکید کرد که این مسئله حاکی از حمایت رژیم صهیونیستی و دیگرطرف های دخیل، از این تروریستهاست. اسرائیل از مدتها پیش ادعا می‌کرد که هیچ ارتباطی به جنگ در سوریه ندارد، ولی قاچاق صدها نفر از عناصر تروریستی کلاه سفید و سرکرده‌های سایر گروه های مسلح با همکاری آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا و اردن، حاکی از حمایت این رژیم و این کشورها از گروه های تروریستی حاضر در سوریه است.

درحالی که سوریه خلع سلاح شیمیایی شده و انبارها شیمیایی خود را با نظارت سازمان ملل از بین برده است، یکی از کارکردهای کلاه سفیدها پرونده سازی و سناریو نویسی در خصوص حمله شیمیایی ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی و سپس حمله موشکی آمریکا و متحدان غربی آن به دمشق بوده است، که بالاخره ماه از پشت ابر بیرون آمد و مشخص شد که این گروه درمناطق تحت کنترل تروریست ها از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و غرب تحت حمایت بوده و ماموریت داشته اند تا بهانه های لازم را برای حمله به دولت و ارتش سوریه فراهم کنند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی همواره حیات و زندگی انگل وار دارد و بدون حمایت آمریکا و غرب توان ادامه زندگی ندارد، یکی از دلایل حمله تل آویو به جنگنده سوری را می توان به شرایط بحرانی موجود گره زد که ترامپ با تهدیدات خود علیه ایران به وجود آورده است.

رژیم صهیونیستی همواره در صدد بهره گرفتن از بحران های موجود برای مقابله با ایران و محور مقاومت است تا بتواند آمریکا و غرب را برای مقابله با ایران مجاب کند و از طریق آنها و با هزینه این کشورها جنگی را علیه ایران درمنطقه به راه بیندازد.

مقامات صهیونیستی به خوبی می دانند که در صورت وقوع هر گونه جنگی با ایران، به دلیل نداشتن این رژیم از عمق استراتژیک از هیچ شانسی برای پیروزی برخوردار نیستند به همین دلیل به قول معروف تا تنور داغ است درصدد چسباند نان مورد نظر خود وگرفتن ماهی از این آب گل آلود هستند. تل آویو با توجه به همین رویکرد در صدد است تا زمانی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بر سرکار است با ترفندی واشنگتن و غرب را به جنگ با ایران بکشاند و با حربه مظلوم نمایی و جلب مشارکت آنها به اهداف خود دست یابد.

اما واقعیت امر این است که دیگردست رژیم صهیونیستی و آمریکا برای افکار عمومی جهان و مردم منطقه رو شده و با پیروزی های عراق برداعش و پیروزی های میدانی ارتش سوریه و همپیمانان آن بر گروه های تروریستی و آزاد سازی مناطق وسیعی از خاک این کشور، مرحله به مرحله درحال از دست دادن برگه های پیدا و پنهان خود در سوریه و منطقه هستند.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها