مسئول سوری:

سرنگونی جنگنده سوری در قنیطره بیانگر ارتباط محکم رژیم صهیونیستی با تروریست‌هاست

سرنگونی جنگنده سوری در قنیطره بیانگر ارتباط محکم رژیم صهیونیستی با تروریست‌هاست
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 11:15

معاون نماینده دایم سوریه در سازمان ملل با اشاره به ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی در سوریه، اظهار داشت که این رژیم باید به اشغالگری اراضی کشورهای عربی پایان دهد.

العالم - سوریه

«منذر منذر» معاون نماینده دایم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که اراضی اشغالی سوریه و حق و حقوق غصب شده آن باید به صورت کامل بازگردانده شود.

منذر روز سه‌شنبه ساعاتی پس از حادثه سرنگونی هواپیمای سوری در جنوب این کشور، گفت که سوریه بر حق حاکمیتی خود بر جولان اشغالی تأکید دارد و این مسئله را غیر قابل مذاکره یا امتیازدهی می‌داند.

پایگاه خبری رأی الیوم گزارش داد که این مسئول سوری از شورای امنیت خواسته است که علیه رژیم صهیونیستی و به منظور توقف تجاوزات این رژیم تدابیر فوری اتخاذ کند.

منذر همچنین از شورای امنیت خواست که رژیم صهیونیستی را مجبور کند که به اشغالگری اراضی کشورهای عربی از جمله جولان اشغالی پایان دهد.

وی در ادامه اظهارات خود در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به جنگنده سوری (+) تصریح کرد که این مسئله بار دیگر ارتباط محکم این رژیم با گروههای تروریستی را نشان داد.

به گفته این مسئول سوری، جنگنده سوری که رژیم صهیونیستی روز گذشته در حریم هوایی قنیطره سرنگون کرد، در حال بمباران عناصر وابسته به داعش در اطراف منطقه «وادی الیرموک» بوده است.

منذر همچنین اعلام کرد، به خاطر سیاست‌های برخی از کشورهای عضو شورای امنیت که پوشش سیاسی را برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند تا به اشغالگری اراضی کشورهای عربی در فلسطین، سوریه و لبنان ادامه داد، این رژیم از اجرای قطعنامه‌های بین المللی سرباز می‌زند.

وی در پایان اظهارات خود تأکید کرد، سوریه شورای امنیت را مسئول قانون آنچه «کشور یهود» نامیده می‌شود، می‌داند؛ قانونی که با اصول سازمان ملل در تناقض است و حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین از جمله حق بازگشت به کشور خود را از آنان سلب می‌کند

فارس

پربیننده ترین خبرها