نقوی حسینی در گفتگو با العالم:

ایران به هیچ وجه مذاکره، گفتگو و توافق با آمریکا را در دستور کار قرار نمی دهد

 ایران به هیچ وجه مذاکره، گفتگو و توافق با آمریکا را در دستور کار قرار نمی دهد
چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 12:59

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت آمریکا به برجام برگردد و به تعهدات خود عمل کند و نشان دهد به توافقات بین المللی پایبند است به نقطه ابتدایی باز می گردیم، در غیراینصورت به هیچ وجه ایران به آمریکا اعتماد نمیکند.

العالم - ایران/ سیاسی

نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه العالم پیرامون اظهارات ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران اظهار داشت: باتوجه به خروج برخلاف موازین بین المللی آمریکا از برجام و مواضعی برخلاف نظم بین الملی و قواعد همکاری بین کشورها از سوی آمریکا، ایران به هیچ وجه مذاکره، گفتگو و توافق با آمریکا را در دستور کار قرار نمی دهد، زیرا هیچ اعتمادی به دولت آمریکا نیست و نمیشود روی گفتگو و مذاکره و توافق با این کشور حساب کرد.

وی افزود: اگر دولت آمریکا به برجام برگردد و به تعهدات خود عمل کند و نشان دههد به توافقات بین المللی پایبند است به نقطه ابتدایی باز می گردیم، در غیراینصورت به هیچ وجه ایران به آمریکا اعتماد نمیکند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دو روز پس از درگیری لفظی با حسن روحانی اعلام کرد که ایالات متحده آماده توافق واقعی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه طی سخنرانی در جمع کهنه‌ سربازان که در خارج از کشور خدمت کرده‌اند، گفت: «باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد اما ما آماده یک توافق واقعی هستیم. نه توافقی که با دولت قبلی انجام شد و یک فاجعه بود.»

ترامپ روز دوشنبه در واکنش به اظهارات حسن روحانی در حساب توئیتری خود ضمن اخطار شدید به رئیس جمهوری ایران نوشته بود: «هرگز و هیچگاه ایالات متحده را تهدید نکنید وگرنه از عواقب آن طوری رنج خواهید برد که تاریخ کمتر به خود دیده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما در مرگ و خشونت را تحمل کنیم.»

رئیس جمهوری ایران پیش از این به ایالات متحده هشدار داده بود که صلح با ایران «مادر صلح ها» و جنگ با ایران «مادر جنگ‌ها» خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها